Dirk van den Broek haalde dit weekend uit naar Albert Heijn met paginagrote advertenties. De supermarktketen doet dit door te reageren op de naamsverandering van Albert Heijn, die vorige week besloot goedkope producten niet langer 'goedkoopjes' te noemen, maar 'prijsfavorieten'.
Dirk spreekt zijn supermarktconcurrent in de advertentie persoonlijk aan. De supermarkt zegt het te betreuren dat Albert Heijn stopt met verkoop van de goedkoopjes, maar de keuze begrijpt, omdat je alleen zo’n naam kunt gebruiken als je ook echt de goedkoopste bent.
Verderop in de advertentie verwijst Dirk de Albert Heijn-klanten handig door naar zijn eigen supermarkten. Met de woorden ‘Als klanten bij jullie op zoek zijn naar goedkoopjes hoeven jullie ze niet teleur te stellen. Jullie kunnen ze gewoon doorverwijzen naar Dirk! Wij barsten namelijk van de goedkoopjes’, haalt Dirk stevig uit naar zijn concurrent.
De supermarktbranche lijkt de afgelopen weken toe te werken naar een prijzenoorlog. Zo verlaagde Plus een maand geleden de hardlopers in de categorie groente en fruit 'blijvend fors', waar onder meer Jumbo en Dirk op reageerden door hun prijzen ook te verlagen. Albert Heijn introduceerde behalve de 'prijsfavorieten' ook een veelbesproken 1+2-gratis-actie in België.
Mieke van den Hoogen 26 feb, 17:56
Yvonne Smit 26 feb, 13:54
chris krijger 26 feb, 11:41
Richard Pronk 26 feb, 09:33
Ingrid Dielissen 25 feb, 20:16
Janneke Menkveld 25 feb, 19:56
Cor De Graaf 25 feb, 16:19
Anneke Koot 25 feb, 15:58
Wendy Wiedenhoff 25 feb, 15:52
Geert Schonewille 25 feb, 15:27