Het beste van RetailTrends: week 8

Het beste van RetailTrends: week 8

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Twintig (alternatieve) oorzaken van de val van Intertoys
Met het faillissement van Intertoys dreigt opnieuw een icoon uit de winkelstraat te verdwijnen. De oorzaak volgens de speelgoedketen zelf? De aanhoudende druk op de detailhandel, de toenemende onlineverkopen en de concurrentie van discounters. Zo reageren buitenstaanders op het faillissement van Intertoys.

Dit is 's werelds mooiste winkelcentrum (volgens René Repko)
Op zoek naar innovaties op het snijvlak van retail en digital bezocht René Repko afgelopen zomer China. De ultieme vorm van entertainment vind je volgens de oud-marketeer van onder meer HEMA, Rituals en Action in de zogenoemde streetscaped malls, waarvan de mooiste in Chengdu te vinden is.

Van olifantenpad naar winkelstraat: de metamorfose van Tilburg
Tweehonderd miljoen euro wordt er gestoken in het kernwinkelgebied van Tilburg. Als enige stad in Zuid-Nederland zijn daar Primark, Hudson’s Bay en Decathlon te vinden. Niet verkeerd voor wat vroeger een ‘boodschappenstad’ was. “De stap die we willen maken, lijkt erin te zitten.”

Zeg bol.com, voed je klanten eens op
Hans Verstraaten wist iets niet van de Nederlandse retail dat hij nu wel weet en hij is er helemaal ontsteld van. 'Bol.com vindt ’t niet erg dat een deel van zijn klanten bestaat uit totale randdebielen, uit tokkies in het kwadraat, uit complete idioten. Ja, die worden zelfs in de watten gelegd.'

'Fuck the client' en zeven andere lessen van Schorem
Uit alle hoeken van de wereld komen mannen naar de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam voor een ‘signaturecoupe’ à la James Dean, met precisie in de pommade gebeiteld. Tijdens het RetailTrends-event Stores That Wow stond medeoprichter Robert-Jan Rietveld op het podium om over het succes van Schorem Haarsnijder & Barbier te vertellen. Verborgen in zijn typische Rotterdamse humor deelde hij deze acht – veelal opzienbarende – ondernemerslessen.

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends