Waarom winkels flexibeler moeten worden (en Voo Store het goede voorbeeld geeft)

Waarom winkels flexibeler moeten worden (en Voo Store het goede voorbeeld geeft)

De boodschap van één van de sprekers tijdens het RetailTrends-event Stores That Wow samengevat in een video. Vandaag: Pieter Kool, design strateeg en voormalig creative director van G-Star Raw.

In een steeds verder digitaliserende wereld moeten winkels juist steeds fysieker worden en tegelijkertijd veel flexibeler. “Gewoonweg omdat we geen idee hebben waar retail heen gaat”, betoogt Pieter Kool. “Je kunt veel beter ontwerpen dat je wendbaar de toekomst tegemoet kunt zien, dan nu al je geld in een fysieke winkelconcept te stoppen en daar vijf jaar lang aan vast te zitten.” Voo Store in Berlijn geeft volgens hem het goede voorbeeld.

 

De boodschap van één van de sprekers tijdens het RetailTrends-event Stores That Wow samengevat in een video. Vandaag: Pieter Kool, design strateeg en voormalig creative director van G-Star Raw.

In een steeds verder digitaliserende wereld moeten winkels juist steeds fysieker worden en tegelijkertijd veel flexibeler. “Gewoonweg omdat we geen idee hebben waar retail heen gaat”, betoogt Pieter Kool. “Je kunt veel beter ontwerpen dat je wendbaar de toekomst tegemoet kunt zien, dan nu al je geld in een fysieke winkelconcept te stoppen en daar vijf jaar lang aan vast te zitten.” Voo Store in Berlijn geeft volgens hem het goede voorbeeld.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€ 10,- voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;
✅ het RetailTrends-magazine (print + online);
✅ korting op RetailTrends-events.

Meest gelezen


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!