Nieuwe formuleman wil DekaMarkt meer 'smoel en profiel' geven

Nieuwe formuleman wil DekaMarkt meer 'smoel en profiel' geven

Marco Maatman treedt in april in dienst bij DekaMarkt. Hij wordt verantwoordelijk voor de merk- en formulestrategie van de supermarktketen, die onderdeel is van Detailresult Groep.

Maatman was eerder in dienst als commercieel directeur bij Vomar. Hij besloot vorig jaar na een jaar dienstverband over te stappen van de supermarktketen naar OK, waar hij een bijdrage heeft geleverd aan de introductie van app in Nederland. Maatman blijft als adviseur nog verbonden aan OK.

Voor Vomar was Maatman twaalf jaar actief bij Plus in diverse functies. Hij geeft aan dat supermarkten een aantrekkingskracht op hem hebben. “Toen Detailresult Groep bij mij aanklopte voor deze uitdaging, voelde het alsof het gehele plaatje klopte”, zegt Maatman. “Er was sprake van een heuse klik met de mensen aan tafel, de organisatie en de formule DekaMarkt.”

Bij DekaMarkt wordt Maatman onder meer verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen en implementeren van de merkpropositie van de supermarkt. Hij ziet veel potentie om het merk ‘meer smoel en profiel’ te geven. DekaMarkt heeft momenteel ruim tachtig vestigingen in ons land.

RetailTrends