Klanten van BCC kunnen hun aankopen nu zowel online als offline in termijnen betalen. Dat wordt mede mogelijk gemaakt door de kredietdienst van Wehkamp Finance (WFinance). Daarmee is BCC de eerste retailer die, naast Wehkamp, gebruikmaakt van de diensten die WFinance aanbiedt. Wehkamp-klanten met een kredietovereenkomst kunnen ook gespreid betalen bij BCC.
Met WFinance is nu voor het eerst gespreid betalen in de winkel mogelijk, zonder dat de klant een medewerker of papieren nodig heeft. BCC-ceo Herman Bramer laat weten dat later dit jaar er nog meer betaalopties worden toegevoegd. Het leasen van producten zal daar een van zijn.
WFinance speelt met de nieuwe samenwerking in op de groeiende klantbehoefte om met krediet te betalen bij webwinkels. "Zo’n veertig procent van de Nederlandse consumenten heeft niet altijd direct het geld voor hun gewenste of noodzakelijke aankopen", stelt Tabor Smeets, managing director van Wehkamp Finance. Op dit moment kan de klant volgens hem bij ruim negentig procent van de (web)winkels zijn aankoop nog niet in termijn betalen. "Hier liggen dus nog heel veel kansen om beter in te spelen op de klantbehoefte."
De samenwerking tussen Wehkamp Finance en BCC past binnen de langetermijnsamenwerking tussen Wehkamp en BCC, gestart in oktober 2018.
Reacties 0