Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Sam's Club, MediaMarkt en een samenwerking tussen Tommy Hilfiger en Unfold.
Sam's Club
De supermarktketen Sam's Club, dochteronderneming van Walmart, test momenteel met een nieuwe appfunctionaliteit waarmee klanten met hun mobiele telefoon producten uit hun winkelkarretje scannen en direct online afrekenen. Klanten hoeven daardoor niet meer in de rij bij de kassa te staan. De camera van de telefoon identificeert de producten, wat het zoeken en scannen van barcodes verleden tijd maakt. De nieuwe app past in de strategie van Sam's Club, dat het 'epicentrum van innovatie' wil zijn.
...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Sam's Club, MediaMarkt en een samenwerking tussen Tommy Hilfiger en Unfold.
Sam's Club
De supermarktketen Sam's Club, dochteronderneming van Walmart, test momenteel met een nieuwe appfunctionaliteit waarmee klanten met hun mobiele telefoon producten uit hun winkelkarretje scannen en direct online afrekenen. Klanten hoeven daardoor niet meer in de rij bij de kassa te staan. De camera van de telefoon identificeert de producten, wat het zoeken en scannen van barcodes verleden tijd maakt. De nieuwe app past in de strategie van Sam's Club, dat het 'epicentrum van innovatie' wil zijn.
MediaMarkt
Met de vernieuwde MediaMarkt-app vind je nu op basis van locatie in de winkel zelf de weg naar het product dat je zoekt. De nieuwe app is een samenwerking tussen MediaMarktSaturn en Interact Retail. De software die hiervoor nodig is, is gebaseerd op de technologie voor zichtbaarlichtcommunicatie die in elke LED-armatuur ingebouwd zit. Daar vanuit wordt een identificatiecode gestuurd naar de camera van de mobiel, waarmee de app op de smartphone heel nauwkeurig de locatie van het apparaat kan bepalen. De app leidt de klant tot wel dertig centimeter nauwkeurig naar het gezochte product. Eenmaal aangemeld bij de service ontvangen appgebruikers in de winkel realtime informatie over specifieke producten en interessante aanbiedingen via de normale StoreGuide-app. MediaMarkt Eindhoven is de eerste vestiging die met de nieuwe app werkt.
Tommy Hilfiger en Unfold
Voor de lancering van de nieuwe Tommy Hilfiger-collectie met actrice Zendaya tijdens de Paris Fashion Week werkte het kledingmerk samen met de app Unfold. In aanloop naar het evenement publiceerde Unfold vijftien nieuwe Instagram Stories-templates met Tommy Hilfiger-logo's en prints van de nieuwe TommyXZendaya-collectie. App-gebruikers van Unfold kunnen een van de Tommy-templates selecteren om vervolgens hun eigen foto en tekst eroverheen te plaatsen. De templates zijn beschikbaar tot 12 maart. Het merk gebruikt vaker fashionweekpresentaties om nieuwe technologieën tentoon te stellen. Zo konden bezoekers van de show in Milaan in 2018 met QR-codes meer informatie ontgrendelen over de TOMMYNOW DRIVE-collectie.