Leen Bakker introduceert deze week zijn nieuwe winkelconcept in ons land. De winkel in Dordrecht is de eerste waar het concept te zien is.
Bij het nieuwe concept spelen gemak, inspiratie, beleving en service een rol en worden de winkels voorzien van een industriële uitstraling. Het concept wordt dit jaar nog verder getest, daarna wordt bekeken hoe de formule wordt uitgerold in de overige winkels.
Met het nieuwe winkelconcept wil Leen Bakker zijn formule nieuw leven in blazen. Ceo Debbie Klein stelde onlangs dat de formule ervoor moet waken niet in slaap te vallen. “Disrupters hebben de hele branche, die een klein beetje heeft zitten snurken, wakker geschud.” Iedere gevestigde retailer moet zich volgens haar opnieuw uitvinden, want nieuwe spelers nemen talloze hordes voor klanten weg.
De woonwinkelketen richt zich vooral op woon- en slaapkamerinrichting. Het bedrijf, dat in handen was van Blokker Holding, werd in 2017 gekocht door Gilde Equity Management en heeft ongeveer 170 vestigingen, verspreid over Nederland, België en de Antillen.
De Leen Bakker-winkel in het Belgische Ternat is eerder al voorzien van de nieuwe winkelformule. Bekijk de foto’s hiervan op RetailTrends.
Eva van Zandvoord 19 apr, 12:12
Nel Hoeflaken 12 mrt, 17:20
Gerrie Klok 12 mrt, 17:00
tw jacobs 12 mrt, 16:55
Seb Seb 12 mrt, 12:31
HANS Graat 12 mrt, 01:11
Frits Vries 11 mrt, 22:43