Bol.com heeft zijn schoenenassortiment sinds afgelopen september verviervoudigd. Het e-commerceplatform heeft onder meer Omoda, Van den Assem, Van Dalen, vanHaren en Brantano verwelkomd als nieuwe partners.
Het bestaande aanbod met veelal sportschoenen is aangevuld met meer fashionable items, variërend van laarzen tot pumps. Het aanbod bestaat nu uit ruim 140 duizend schoenen. Bol.com werkt al langer samen met Torfs en Ziengs.
Sinds de start van deze categorie in september wordt er in Flevoland relatief het meeste geld uitgegeven aan schoenen. Daarnaast legt de jongste groep klanten van bol.com het grootste bedrag voor een paar schoenen neer. Populaire merken binnen het nieuwe aanbod zijn onder meer Timberland, Ecco, Gabor en Birckenstock.
Bol.com telt momenteel meer dan twintigduizend externe partners, die via zijn platform verkopen. “In de toekomst willen we de samenwerking met partners verder uitbouwen en de kennis en kunde met elkaar blijven delen”, aldus algemeen directeur Huub Vermeulen.
Begin dit jaar liet hij al weten dat 2019 het jaar van bol.com als platform wordt. “Retailers moeten de kans krijgen om te retailen”, zei hij tijdens de Webwinkel Vakdagen. In het verleden was bol.com de belangrijkste retailer, daarna kwamen de andere verkopers. “Onze stelling is vanaf vandaag: we hebben 23 duizend ondernemers op ons platform en bol.com is retailer 23.001.”
Tim Vinken 12 mrt, 23:40