Unilever werkt samen met MultiVlaai en Jamin om Swirl’s Ice Cream verder uit te breiden. Steimans, de eigenaar van de twee franchiseformules, gaat de huidige verkooplocaties van Swirl’s begeleiden en uitbouwen. De winkels van Jamin gaan daar ook een rol in spelen.
Unilever wil met de samenwerking Swirl’s positioneren als nummer één op het gebied van softijs in Nederland. Daarvoor moeten de vijftig verkooppunten van Swirl’s worden uitgebreid naar zo'n 175. “Om verder te groeien hebben we een partner nodig die thuis is in de wereld van franchise- en retailmarketing”, zegt Sebastien Deneux, marketing manager ice cream van Unilever.
Swirl’s en Twizzl, het ijs dat als tegenhanger van Swirl’s verkocht wordt bij Jamin, zullen uiteindelijk naar één concept worden gebracht, vertelt Jamin-directeur Maarten Steinkamp. De partijen willen de ervaring van Unilever als producent en marketeer combineren met de kennis op het gebied van franchise en exploitatie van MultiVlaai en Jamin. Komende maand start een wervingscampagne voor nieuwe franchisenemers.
Reacties 0