Fietsenwinkel.nl loost 'prijsvechtersimago' en vernieuwt alle winkels

Fietsenwinkel.nl loost 'prijsvechtersimago' en vernieuwt alle winkels

Fietsenwinkel.nl werkt aan een ‘strategische kanteling’, waarbij de focus komt te liggen op e-bikes en serviceverlening. Alle winkels worden verbouwd en er worden verschillende nieuwe serviceoplossingen in het leven geroepen.

Fietsenwinkel.nl verkocht vorig jaar bijna drie keer zoveel e-bikes als in 2016. Daarmee is inmiddels meer dan twee op de drie fietsen die het bedrijf verkoopt elektrisch. De e-bike zorgt voor een ‘aardverschuiving’ in het fietsgebruik, zegt ceo Davy Louwers van moederbedrijf International Bike Group. “Dat vraagt om nieuwe productontwikkeling, nieuwe partnerships en een nieuwe onderliggende serviceorganisatie.” 

De Nederlandse fietsenverkoper opent dit jaar onder meer een eigen distributiecentrum voor reserve-onderdelen. Verder wordt een pechhulpservice voor onderweg opgezet en is de retailer met verschillende partijen in gesprek om een zakelijk leaseconcept op te zetten. Alle fysieke winkels krijgen een nieuwe visuele identiteit en worden voorzien van een servicepunt, bemand door gespecialiseerde e-bikemonteurs. “Wij bewegen van fietsgericht en klanten die op zoek zijn naar de laagste prijs, naar klantgerichte services die het sterk veranderende gebruik van de fiets vereist”, vat Louwers samen.

De strategische herpositionering vergt naar eigen zeggen een ‘miljoeneninvestering’. Fietsenwinkel.nl laat verder weten dit jaar te groeien van 42 naar vijftig winkels in de Benelux en Scandinavië. In Nederland komen er zo'n vijf vestigingen bij, wat het totaal op 35 brengt. 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends