Jamin denkt aan shop-in-shops bij HEMA

Jamin denkt aan shop-in-shops bij HEMA

Jamin ziet vooral fysieke groeimogelijkheden in de vorm van shop-in-shops en winkels op stations. De snoepwinkelketen zou graag met HEMA samenwerken, zegt mede-eigenaar Maarten Steinkamp tegenover RetailTrends

Om in te gaan op de vraag of er al gesprekken zijn, noemt Steinkamp het 'nog wat te vroeg'. “Maar HEMA kijkt ook naar nieuwe manieren om zijn winkels in te richten en twee oer-Hollandse winkelmerken zouden elkaar enorm kunnen versterken.” Voor heel veel meer reguliere snoepwinkels ziet hij geen ruimte meer, vooral omdat het ‘impulsconcept’ van Jamin niet geschikt is voor kleinere steden. “Tachtig procent van de mensen die bij ons binnenkomen, waren dat twee minuten daarvoor nog niet van plan. Dan heb je traffic nodig.”

Steinkamp en zijn compagnon Kees Hermans werken sinds kort samen met Unilever, om de uitbouw van ijsmerk Swirl’s als franchiseformule te begeleiden. Zo komt er binnenkort een pilot met een zelfbedieningsconcept bij ‘een vrij grote supermarktketen’. “Dan heb je met heel weinig ruimte een geweldige omzetmaker in je winkel met een heel bekend merk.”

Het duo zou graag een franchiseformule in de broodmarkt aan zijn portfolio toevoegen, zegt Steinkamp verder. Bakker Bart zou daarbij een logische optie zijn, maar dat is volgens hem ‘niet direct opportuun’. Hij denkt eerder aan andere ‘mooie, regionale broodaanbieders’.

Op RetailTrends gaat Steinkamp uitgebreid in op de ontwikkelingen bij Jamin en zusterketens MultiVlaai en Limburgia.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!