Fabienne Chapot heeft deze maand nieuwe winkels geopend in Maastricht en in Haarlem. De twee winkels zijn onderdeel van de retailexpansie van het Amsterdamse modemerk, dat de komende twee jaar vier tot zes nieuwe vestigingen in ons land wil openen.
Fabienne Chapot had al een winkel in Amsterdam en in Antwerpen. Het modemerk zegt bewust te willen groeien in eigen land. “Dit is onze thuismarkt en zo kunnen we het concept optimaliseren voordat we de grens overgaan”, meldt oprichtster Fabienne Chapot. In april opent het merk een pop-up store in het warenhuis Galeries Lafayette Haussmann in Parijs.
Het modemerk introduceert in de nieuwe winkels een vernieuwd concept dat naar eigen zeggen een 'ode aan de vrouw' is. Met het vernieuwde concept speelt Fabienne Chapot in op ‘de nieuwe consument’. Er zijn geen kassablokken in de winkels aanwezig, maar tablets om mee te betalen. In de hangt een bel waarmee bezoekers kunnen ‘bellen’ voor een glas champagne.
Eigen retail wordt steeds belangrijker voor Fabienne Chapot, omdat volgens retail director Jan Willem Verbaan zo 'de totale Fabienne Chapot-beleving' kan worden neergezet. "Daarnaast kunnen we in onze eigen stores optimale service bieden."
Neem een kijkje in de nieuwe winkel van Fabienne Chapot op RetailTrends.
Bob Does 27 sep, 13:45
Marie-Claire Wouters 2 apr, 00:30