Grolsch geeft strijd tegen Lidl niet op

Grolsch geeft strijd tegen Lidl niet op

Grolsch gaat in hoger beroep tegen de uitspraak over het biermerk Kordaat van Lidl. De supermarktketen heeft woensdag een dagvaarding van de bierbrouwer ontvangen, schrijft Tubantia.

Lidl maakt met zijn Kordaat-bier inbreuk op de merkrechten van Grolsch, stelt de Twentse bierbrouwerij. Doordat de naam te veel zou lijken op die van Kornuit, zou verwarringsgevaar ontstaan. De rechter oordeelde eind vorige maand dat beide merknamen genoeg verschillen om verwarring te voorkomen. Daarnaast wees hij erop dat beide bieren niet naast elkaar staan in de supermarkt, omdat Kordaat alleen bij Lidl wordt verkocht. Een uitspraak in het hoger beroep wordt in het najaar verwacht. 

Het eigen biermerk van Lidl leidde direct na de lancering vorig jaar al tot ophef. Verschillende andere partijen die dezelfde naam gebruiken, maakten bezwaar tegen het nieuwe product van de supermarktketen. Tot andere rechtszaken heeft dat voor zover bekend nog niet geleid.

Reacties

Wat een toestanden maken ze bij Grolsch, heel Nederland weet nu dat voor goed bier bij Lidl terecht kunnen. Je zou haast denken dat de Grolsch bazen stiekum Lidl aandelen hebben! Maar de rechter heeft gelijk, je kunt altijd over namen steggelen, maar de exclusieve distributie van Kordaat maakt verwarring onmogelijk, tenzij Lidl een Grolsch merknaam gebruikt.

Geplaatst door Reinder Koornstra op 1 april 2019 om 11:18

Beste Reinder,met jou stelling ben ik het niet eens want de merken lijken echt wel op elkaar,en aan verkrijgbaarheid op diverse locaties maakt niets uit.
Ben het geheel met Grolsch eens dat ze in hoger beroep gaan.
Lidl moet niet denken dat zij zich alles maar kunnen permitteren

Geplaatst door Hans Bonefaas op 1 april 2019 om 14:00

Laatste nieuws









RetailTrends