Grolsch gaat in hoger beroep tegen de uitspraak over het biermerk Kordaat van Lidl. De supermarktketen heeft woensdag een dagvaarding van de bierbrouwer ontvangen, schrijft Tubantia.
Lidl maakt met zijn Kordaat-bier inbreuk op de merkrechten van Grolsch, stelt de Twentse bierbrouwerij. Doordat de naam te veel zou lijken op die van Kornuit, zou verwarringsgevaar ontstaan. De rechter oordeelde eind vorige maand dat beide merknamen genoeg verschillen om verwarring te voorkomen. Daarnaast wees hij erop dat beide bieren niet naast elkaar staan in de supermarkt, omdat Kordaat alleen bij Lidl wordt verkocht. Een uitspraak in het hoger beroep wordt in het najaar verwacht.
Het eigen biermerk van Lidl leidde direct na de lancering vorig jaar al tot ophef. Verschillende andere partijen die dezelfde naam gebruiken, maakten bezwaar tegen het nieuwe product van de supermarktketen. Tot andere rechtszaken heeft dat voor zover bekend nog niet geleid.
Hans Bonefaas 1 apr, 16:00
Reinder Koornstra 1 apr, 13:18