Het beste van RetailTrends: week 13

Het beste van RetailTrends: week 13

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Is Op=Op Voordeelshop kapot gegroeid?
Op=Op Voordeelshop is, na Intertoys en Coolcat, de derde grote Nederlandse retailer die in amper een maand tijd over de kop is gegaan. Verrassend, want de discountketen leek flink in opmars en groeide in rap tempo uit tot 130 winkels. Of heeft die groei de keten juist de nek omgedraaid?

Hoe staat het met de transformatie van C&A?
De stoelendans bij C&A blijft voortduren. Nu is het topman Alain Caparros die vertrekt. Onder zijn leiding zijn er flinke slagen gemaakt met de herstructurering. Helpen een nieuw winkelconcept, goedkope kledinglijn, duurzame jeans en loopauto’s de Nederlandse modeketen erbovenop?

Hoe Jumbo zich profileert in het veranderende winkellandschap
Met het veranderde winkellandschap is het voor retailers en merken zoeken naar de juiste tools om klanten aan zich te binden. Via online en offline kanalen proberen zij dit te doen. Sander van de Gevel is marketingmanager content offline bij Jumbo en spreker op het event Catch the Shopper. Volgens hem is de winkel nog altijd de krachtigste plek om de klant te bereiken. “Dat is de plek waar het moet gebeuren.”

Hoe Jamin en MultiVlaai de verwenmarkt veroveren
Jamin en MultiVlaai zitten al langere tijd onder één dak, vorig jaar kwam Limburgia daarbij en nu gaan ondernemers Kees Hermans en Maarten Steinkamp ook met ijsmerk Swirl’s aan de slag. Voor alle formules in deze 'verwenmarkt' ziet het duo talloze nieuwe mogelijkheden voor groei, samenwerkingen en winkelconcepten.

Dit kunnen retailers leren van &C
Een magazine, een platform, tv maken, live events en binnenkort ook een eerste fysieke winkel: dat valt allemaal binnen het merk &C. Na oprichting in 2017 door Bram de Leeuw en Chantal Janzen is het merk in relatief korte tijd uitgegroeid tot een totaalconcept met een grote community. Wat kan een retailer leren van &C?

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends