Elf opvallende 1 april-grappen van retailers

Het is 1 april en dat betekent dat we de nieuwsberichten en aankondigingen extra kritisch moeten bekijken. Retailers en merken leven zich namelijk weer uit op deze grappendag. Hierbij de elf opvallendste grappen van dit jaar op een rijtje, met onder meer de dogkini van Hunkemöller, een frikandel speciaalspread van Lidl en een nieuwe bezorgdienst met invalidekarren.

Het is 1 april en dat betekent dat we de nieuwsberichten en aankondigingen extra kritisch moeten bekijken. Retailers en merken leven zich namelijk weer uit op deze grappendag. De elf opvallendste grappen van dit jaar volgens ons op een rijtje, met onder meer de dogkini van Hunkemöller, een frikandel speciaalspread van Lidl en een nieuwe bezorgdienst met invalidekarren.

Je pizza in 3D laten printen
Op de treinstations van Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag kunnen vandaag pizza's van New York Pizza worden geprint met een speciaal ontwikkelde 3D-printer. Dat kondigt de restaurantketen aan, die de printer samen met 3D Hubs heeft ontwikkeld. Nu rollen alleen nog de smaken margherita of pepperoni uit het apparaat, maar dat moeten er straks meer zijn. Naar eigen zeggen wordt er verwacht dat in de loop van dit jaar bij iedere New York Pizza-vestiging een 3D-pizzaprinter staat.

Match je bikini met je huisdier
Na de dog-onesie zegt Hunkemöller halverwege deze maand ook met een dogkini te komen. Hierdoor is het mogelijk om straks met je huisdier over het strand te lopen in dezelfde bikini of zwembroek. Naast drie verschillende dogkini’s, introduceert het lingeriemerk naar eigen zeggen namelijk ook twee soorten dogshorts.

Picnic rekent toch bezorgkosten
Picnic start binnenkort met zijn boodschappendienst in Wassenaar en zegt daarbij voor het eerst bezorgkosten te berekenen. De huizen staan hier volgens de online supermarkt zover uit elkaar, waardoor het niet loont om de bezorgdienst gratis te houden. Opmerkelijk is dat de kosten niet voor alle inwoners gelden, maar alleen voor degenen met een oprit van twintig meter of langer. 

Lege cadeaukaart
Bol.com kondigt vanaf vandaag een cadeaukaart met een tegoed van nul euro aan. ‘Ideaal voor mensen die alles al hebben’, voegt de retailer aan zijn mededeling toe.

Pop-uplocaties bij de klant thuis
Om fysieke vestigingen dichterbij de klant te brengen gaat Bax Music dit jaar op wel hele bijzondere locaties pop-upstores openen. Namelijk bij klanten thuis, klinkt het. Liefhebbers kunnen hun huis beschikbaar stellen, dat vervolgens als kleine vestiging van de muziekwinkel dient. Wat er hier te vinden is, hangt af van de smaak van de persoon die zijn huis aanbiedt. Klanten kunnen bij de ‘miniatuur-winkels’ terecht voor het afhalen van onlinebestellingen en hebben via een bestelterminal in de kamer toegang tot het volledige Bax Music-assortiment. Voorwaarde voor het openen van je eigen muziekwinkel is een ruimte van minimaal tien vierkante meter en dat de winkel minimaal zes dagen per week open moet zijn.

Geen bami- maar spaghettischijf
De bamischijf kennen we inmiddels allemaal. Febo vond het tijd voor wat nieuws en kondigt de komst van een limited edition spaghettischijf aan. De snack is gevuld met spaghetti en arrabbiatasaus en volgens de fastfoodketen voor twee euro verkrijgbaar.

Bezorgdienst door 65-plussers
Poelierswinkel Kippie kondigt de Kippie plus bezorgdienst aan. Hiermee zet het bedrijf gepensioneerden in om met invalidekarren bestellingen rond te brengen. Zo wordt de behoefte van 65-plussers om nog iets voor de maatschappij te betekenen vervuld, vertelt een woordvoerder van Kippie. Het initiatief voor de dienst komt van vaste klant Piet uit Dordrecht. Hij nam regelmatig een zak kipkluifjes mee voor zijn invalide buurvrouw en brengt inmiddels de kip van Kippie in de hele buurt rond.

Jumbo niet meer geel, maar groen
Jumbo zegt zijn vertrouwde gele huiskleur in de ban te doen en over te stappen naar groen. ‘Omdat wij niet alleen de goedkoopste zijn maar ook de groenste hebben wij besloten om afscheid te nemen van het bekende geel’, klinkt het op de facebookpagina van een filiaal in Uden. De supermarktketen zegt volgende week met de ‘megaoperatie’ van start te gaan.

Soundproof beits van Praxis
Voor iedereen die deze zomer rustig in zijn tuin wil zitten, zonder overlast van de buren, moet volgens Praxis een bezoekje brengen aan één van zijn winkels. De bouwmarkt introduceert een speciale lak die klanten op hun schutting kunnen smeren en er vervolgens voor zorgt dat ze zijn afgesloten van elk omgevingsgeluid. 

Frikandel speciaalspread
Om nog even in de categorie van vette snacks te blijven, gaan we door naar Lidl. De discounter verkoopt vanaf vandaag een smeerbare versie van de bekende frikandel speciaal, compleet met curry, mayonaise en uitjes, die ook nog eens biologisch schijnt te zijn. Dat het product in ieder geval niet blijvend is, blijkt uit de regel ‘op=op’ die bij de aankondiging staat vermeld. 

Zonnecellen op de pakketten van Coolblue
Als laatste het bericht van Coolblue waarin staat dat het bedrijf zonnecellen op zijn pakketten gaat plaatsen, waardoor klanten hun eigen energie op kunnen wekken. Coolblue zegt zelf AVEG microzonnecellen te hebben ontwikkeld. Hoe groter het pakketje, hoe groter het apparaat dat ermee kan worden opgeladen. Een klein pakketje kan bijvoorbeeld een telefoon opladen, terwijl een grotere doos een laptop van stroom voorziet. De eerste tienduizend proefpakketpanelen worden volgens het e-commecebedrijf gratis over Nederland en België verspreid.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen