1 april: Crisp voegt gekrijs toe aan app en de vibrerende augurk van EasyToys

1 april: Crisp voegt gekrijs toe aan app en de vibrerende augurk van EasyToys

Retailmerken grijpen 1 april graag aan om de klant of zichzelf op de hak te nemen. RetailTrends zet de meest opvallende grappen op een rij. 


1. Crisp brengt supermarktexperience naar app
Tijd om de koelkast aan te vullen, dus op naar de supermarkt. Niks leukers dan in de rij staan voor de kassa, hulp vragen aan een vakkenvuller met liefdesverdriet, en zo nu en dan een huilend kind tegenkomen.

Crisp-klanten missen precies die experience, zo blijkt. Daarom is de app voorzien van wat opvallende updates ‘die het boodschappen doen nog menselijker maken. Vanaf nu hebben we echt álles wat de gewone supermarkt heeft.’ 

Retailmerken grijpen 1 april graag aan om de klant of zichzelf op de hak te nemen. RetailTrends zet de meest opvallende grappen op een rij. 


1. Crisp brengt supermarktexperience naar app
Tijd om de koelkast aan te vullen, dus op naar de supermarkt. Niks leukers dan in de rij staan voor de kassa, hulp vragen aan een vakkenvuller met liefdesverdriet, en zo nu en dan een huilend kind tegenkomen.

Crisp-klanten missen precies die experience, zo blijkt. Daarom is de app voorzien van wat opvallende updates ‘die het boodschappen doen nog menselijker maken. Vanaf nu hebben we echt álles wat de gewone supermarkt heeft.’ 

 

 

2. Pizza met bitterballentopping, anyone?

Als het gaat om de mate van geloofwaardigheid gaan de credits naar New York Pizza. Fans werden op de socials al een aantal weken lekker gemaakt met sneakpreviews van een nieuwe smaakvariant.


Op 27 maart – op jawel –  Nationale Bitterballendag, maakte de pizzaketen het grote nieuws bekend. In samenwerking met Kwekkeboom is vanaf 1 april via de app verkrijgbaar: de bitterbalpizza. Het initiatief was bedoeld als grap, maar na tests is besloten de pizza echt te introduceren, laat een woordvoerder weten aan het AD. "Door de datum denkt iedereen dat het een grap is, maar dat is het dus juist niet."

NY Pizza bitterballen


3. Kaaseitjes van Old Amsterdam 

We blijven nog even bij de guilty pleasures. Zeg je paasseizoen, dan zeg je paaseitjes. Het snoepgoed is al lang niet meer enkel in de varianten melk, wit of puur te verkrijgen. Discodip, cookie dough, suikerbroodvulling: elk jaar liggen nieuwe smaken in het schap.  


‘Daar moeten wij ook wat mee’, dacht men bij Old Amsterdam. Per 1 april vind je in de brandstores en webshop daarom chocolade-eitjes met kaasvulling. 

Old Amsterdam kaaseitjes


Voor wie nog twijfelt: ‘De rijke, pittige smaak van Old Amsterdam, met zijn kenmerkende rijpingskristallen en licht zoete ondertoon, vormt een harmonieus contrast met de fluweelzachte diepte van chocolade.’ Zolang de voorraad strekt.


4. HEMA’s eerste hulp bij sokissues

De grootste frustratie op sokgebied? Na een wasbeurt is er altijd wel een exemplaar op mysterieuze wijze verdwenen. HEMA komt met maar liefst 2 oplossingen voor dit probleem.


‘Met onze nieuwe touwtjessokken blijven je sokken voor altijd samen. Gewoon door je broekspijp, net als vroeger met je wanten. Superhandig, superduurzaam’, jubelt de winkelketen. 

HEMA touwtjessokken

Alsnog een sok kwijt? Dan koop je er gewoon 1. HEMA verkoopt tegenwoordig namelijk ook al zijn sokken per stuk.

HEMA single socks

5. EasyToys & Kesbeke komen met Aaahh-gurk

In de categorie verrassende samenwerkingen: EasyToys en Kesbeke. De 2 spelers kondigden onlangs een speeltje in augurkendesign aan. Consumenten reageren daar volgens hen zo ‘overweldigend en positief’ op dat die 1 april-grap werkelijkheid wordt.

EasyToys Kesbeke

Over een paar weken is ‘ie ‘in zéér beperkte oplage’ te bestellen: de Aaahh-gurk. 12cm lang, gemaakt van siliconen, met ribbelige augurkendesign. Beloofde genotsscore? A. 

Easytoys2


6. De geur van Hollandse Nieuwe in de ochtend

Nog iets met augurk, maar dan net even anders: het nieuwe parfum van Van de Zotte. Dat merk wil met zijn geuren een ode brengen aan het Nederlands erfgoed. En wat is er nu Hollandser dan Hollandse Nieuwe?


‘Omhul je met de onmiskenbare geur van rauwe haring, gesnipperde uitjes en zure augurk’, aldus oprichter Joeri Hottentot. 

Van de Zotte


7. IKEA's lineaire winkelconcept

Je houdt ervan of je haat het: ronddwalen door een IKEA-vestiging. Een deel van de looproute afsnijden is er straks niet meer bij. Ceo Jesper Brodin kondigt een lineair winkelconcept van 2 kilometer lang aan op LinkedIn, waarbij je in een rechte lijn van de entree naar de uitgang wandelt. 'No shortcuts. De kaarsen gemist? Geen zorgen. Je ziet ze weer over 1.8 kilometer.'


IKEA

 

Coolblue slaat een jaartje over

De oplettende 1 april-volger vraagt zich nu vast af: waar is Coolblue in dit overzicht? De retailer komt elk jaar wel met een verrassende inhaker. Zo was er de vacature voor een pakketknuffelaar (waarmee Coolblue het Jeugdjournaal haalde) en konden klanten zich aanmelden als minimagazijnhouder


Dit jaar lukte het echter niet een goede grap te bedenken, laat oprichter Pieter Zwart weten. “En dat is best een dingetje.” Er lagen wel diverse ideeën, zoals gekleurde windmolens en een fietsbus. Of Coolblue-tandpasta: “Want we doen alles voor een glimlach en helpen je kiezen.” 

 

 

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 50.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!