Marketingafdelingen mochten de afgelopen weken weer hun hoofd breken over leuke 1 aprilgrappen. De een slaagt daar wat beter in dan de ander. Wij zetten er 6 van retailers en merken op een rij. Oordeel zelf.
Speelgoedwinkels
Na een eerste fysieke vestiging in de binnenstad van Groningen leek het er even op dat EasyToys fors meer locaties zou gaan openen. Een iets te serieuze 1 aprilgrap, wellicht, want al snel na de geruchtenmachine kwam het dochtermerk van Eqom met de mededeling dat het om een grap ging.
Te water gelaten
Als ouders het over 1 ding unaniem eens zijn, is het wel dat buggy's en kinderwagens ontzettend veel ruimte in beslag nemen en veelal een sta-in-de-weg vormen in menig hal, woonkamer of bijkeuken. De marketingafdeling van Joolz heeft daar eind maart een oplossing voor gevonden: een 'Air'-kinderwagen. Binnen 1 seconde opgeblazen of juist zo plat als een dubbeltje is de wandelwagen eenvoudig mee te nemen of op te bergen. "Rijdt als een zonnetje, drijft als een boot." Het is ook maar de vraag of de kinderwagen daadwerkelijk door de veiligheidskeuring zou komen.
Marketingafdelingen mochten de afgelopen weken weer hun hoofd breken over leuke 1 aprilgrappen. De een slaagt daar wat beter in dan de ander. Wij zetten er 6 van retailers en merken op een rij. Oordeel zelf.
Speelgoedwinkels
Na een eerste fysieke vestiging in de binnenstad van Groningen leek het er even op dat EasyToys fors meer locaties zou gaan openen. Een iets te serieuze 1 aprilgrap, wellicht, want al snel na de geruchtenmachine kwam het dochtermerk van Eqom met de mededeling dat het om een grap ging.
Te water gelaten
Als ouders het over 1 ding unaniem eens zijn, is het wel dat buggy's en kinderwagens ontzettend veel ruimte in beslag nemen en veelal een sta-in-de-weg vormen in menig hal, woonkamer of bijkeuken. De marketingafdeling van Joolz heeft daar eind maart een oplossing voor gevonden: een 'Air'-kinderwagen. Binnen 1 seconde opgeblazen of juist zo plat als een dubbeltje is de wandelwagen eenvoudig mee te nemen of op te bergen. "Rijdt als een zonnetje, drijft als een boot." Het is ook maar de vraag of de kinderwagen daadwerkelijk door de veiligheidskeuring zou komen.
Korstjes
In de categorie productontwikkelingen was ook Domino's er weer bij. Hoewel de korsten over het algemeen niet de meest geliefde onderdelen zijn van pizza's, kwam het bedrijf op het idee om 'Just Crusts' uit te brengen: een papieren bakje met, jawel, pizzakorsten. Met een beetje extra saus en kaas, werden fans een 'authentieke look en smaak' beloofd.
De klassieker
Dat 1 april vaak in het teken staat van grapjes uit de hoek van de erotiek, bevestigde Het Rotterdamse Warenhuis met zijn nieuwste lancering. De sensatie van Rotterdam: de Satisfeyenoord. Een product dat weinig aan de verbeelding overlaat: een luchtdrukvibrator in de kleuren van de Rotterdamse club. "Dompel jezelf onder in de sensatie van Rotterdam."
AI ei
Dat 1 april en Pasen dit jaar op dezelfde dag vielen, zorgde bij enkele supermarktketens weer voor een portie creativiteit. Waar Lidl vorig jaar de kans aangreep om een NFT-paasei te introduceren, gingen de bakkers van Jumbo zogenaamd aan de slag met artificial intelligence om tot de perfecte receptuur voor een nieuwe lijn paaseitjes. Chocola, gember en rode peper anyone?
Belletje lellen
Als je het 'eindbaas' Pieter Zwart vraagt, is aanbellen het mooiste wat er is. "En belletje trekken stiekem het leukste. Maar door al die videodeurbellen is de lol daar wel een beetje van af." En dus kwam Coolblue met Nationale Belletjetrekdag: de enige dag in het jaar dat mensen met een slimme deurbel worden uitgenodigd een sticker te plakken over de camera bij hun voordeur. De gratis stickers konden worden opgehaald in de winkel of aangevraaf worden bij de bezorgers.