Action: 'Wij zijn geen Rolls-Roys-kwaliteit, wel middensegment'

Action: 'Wij zijn geen Rolls-Roys-kwaliteit, wel middensegment'

Action wil met de kwaliteit van zijn producten in het midden van de markt zitten. Dat vertelt topman Sander van der Laan in een gesprek met BNR. “Wij pretenderen niet dat we de Rolls-Royce kwaliteit in huis hebben, maar primair willen we in het midden van de markt staan.”

Van der Laan zegt dat er het afgelopen jaar flink is geïnvesteerd om dat middensegment te bereiken. Zo is de kwaliteitsfunctie van de discounter aangescherpt en is geprobeerd producten met een kwaliteitsprobleem uit de schappen te halen. 

Op prijsniveau vindt Action het wel belangrijk om aan de onderkant van de markt blijven. “Zowel in Nederland als over de grens blijven we een zo laag mogelijke prijs aanbieden. Dat is waar we voor staan.”

Vorige maand werd bekend dat de discounter zijn omzet afgelopen jaar met ruim 23 procent zag toenemen tot 4,2 miljard euro. De groei is voor een belangrijk deel afkomstig van de 230 nieuwe winkels die zijn geopend. In Frankrijk kwamen er 89 nieuwe vestigingen bij, in Duitsland 72 en in eigen land elf.

Reacties 6


Bert Holtvluwer 6 apr, 14:18

De prijsretailer die veelal ‘het kost niets maar het is niets’ producten aanbiedt en dit ook succesvol doet (mijn complimenten) gaat nu zich anders profileren .
Humor heeft Action in iedergeval wel door dit bericht te plaatsen.
Advies: blijf je richten op de hebzucht van je doelgroep die veelal geen kwaliteit willen of kennen, verouderde en gedateerde producten kopen omdat zij vaak niet anders op de hoogte zijn wat voor mooie producten andere prijs/value retailers of speiciaal zaken aanbieden.
Het image en profiel van een winkel moet nu eenmaal direct aansluitend zijn.


Marian Nijhof 3 apr, 21:34

ik vind action een goede winkel.leuke betaalbare artikelen.ga er beel heen.


chris krijger 3 apr, 13:08

wat is alles negatief, waarom groeit dit bedrijf en blokker niet ?
wij zijn zeer tevreden en je word steeds weer verrast met leuke betaalbare artikelen


ikke weet het 3 apr, 12:47

Ik zou zeggen een LADA is nog beter dan de vele soorten troep die ze er verkopen, en dan nog niet eens te spreken over de vele terugroep acties.

Ik vraag mij af hoeveel er terug komt , ik denk dat het voor dit soort bedrijven ( ook een Kruidvat ) voordeliger en meer winst op levert om deze zooi te verkopen, omdat er weinig teruggebracht wordt.

Het zegt al genoeg wanneer er op de homepage van Action een aparte rubriek is met terug roep acties.

Lang leve Nederland, het afval putje voor alle goedkope ( slechte ) troep.


Jacqueline Bogie 3 apr, 12:15

Door winkels zoals Action worden andere winkels finaal kapot gemaakt. Ze verkopen heel veel troep en soms zitten er goede aanbiedingen bij. De consument vind het wel best en gaat voor het goedkoopste. apparaten die na een paar keer gebruiken kapot zijn etc


Henk Bakker 3 apr, 10:23

Hopelijk zien andere winkels nu ook dat dit is wat de klanten willen. Een goede verhouding tussen prijs en kwaliteit. Niet enkel goedkope rommel of hele dure producten. Verras klanten met leuke aanbiedingen en lage orijzen maar zak niet door het ijs met je kwaliteit.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!