Action wil met de kwaliteit van zijn producten in het midden van de markt zitten. Dat vertelt topman Sander van der Laan in een gesprek met BNR. “Wij pretenderen niet dat we de Rolls-Royce kwaliteit in huis hebben, maar primair willen we in het midden van de markt staan.”
Van der Laan zegt dat er het afgelopen jaar flink is geïnvesteerd om dat middensegment te bereiken. Zo is de kwaliteitsfunctie van de discounter aangescherpt en is geprobeerd producten met een kwaliteitsprobleem uit de schappen te halen.
Op prijsniveau vindt Action het wel belangrijk om aan de onderkant van de markt blijven. “Zowel in Nederland als over de grens blijven we een zo laag mogelijke prijs aanbieden. Dat is waar we voor staan.”
Vorige maand werd bekend dat de discounter zijn omzet afgelopen jaar met ruim 23 procent zag toenemen tot 4,2 miljard euro. De groei is voor een belangrijk deel afkomstig van de 230 nieuwe winkels die zijn geopend. In Frankrijk kwamen er 89 nieuwe vestigingen bij, in Duitsland 72 en in eigen land elf.
Bert Holtvluwer 6 apr, 14:18
Marian Nijhof 3 apr, 21:34
chris krijger 3 apr, 13:08
ikke weet het 3 apr, 12:47
Jacqueline Bogie 3 apr, 12:15
Henk Bakker 3 apr, 10:23