Steeds vaker vind je op de website van retailers de mogelijkheid om te praten met een zogeheten chatbot. Ook beautymerken spelen in op deze trend. Op de website van meer dan 25 cosmeticamerken is deze manier van klantbenadering inmiddels te vinden. Zo introduceerde het Amerikaanse make-upmerk Covergirl in 2016 de eerste influencer chatbot, geïnspireerd op de tv-bekendheid Kalani Hilliker, en waren een jaar later meer dan honderdduizend bots actief via Facebook Messenger. In deze infographic vind je meer informatie over hoe beautymerken chatbots inzetten en wat het hen oplevert.
Steeds vaker vind je op de website van retailers de mogelijkheid om te praten met een zogeheten chatbot. Ook beautymerken spelen in op deze trend. Op de website van meer dan 25 cosmeticamerken is deze manier van klantbenadering inmiddels te vinden. Zo introduceerde het Amerikaanse make-upmerk Covergirl in 2016 de eerste influencer chatbot, geïnspireerd op de tv-bekendheid Kalani Hilliker, en waren een jaar later meer dan honderdduizend bots actief via Facebook Messenger. In deze infographic vind je meer informatie over hoe beautymerken chatbots inzetten en wat het hen oplevert.