Waarom steeds meer beautymerken chatbots inzetten

Waarom steeds meer beautymerken chatbots inzetten

Steeds vaker vind je op de website van retailers de mogelijkheid om te praten met een zogeheten chatbot. Ook beautymerken spelen in op deze trend. Op de website van meer dan 25 cosmeticamerken is deze manier van klantbenadering inmiddels te vinden. Zo introduceerde het Amerikaanse make-upmerk Covergirl in 2016 de eerste influencer chatbot, geïnspireerd op de tv-bekendheid Kalani Hilliker, en waren een jaar later meer dan honderdduizend bots actief via Facebook Messenger. In deze infographic vind je meer informatie over hoe beautymerken chatbots inzetten en wat het hen oplevert.

 

Steeds vaker vind je op de website van retailers de mogelijkheid om te praten met een zogeheten chatbot. Ook beautymerken spelen in op deze trend. Op de website van meer dan 25 cosmeticamerken is deze manier van klantbenadering inmiddels te vinden. Zo introduceerde het Amerikaanse make-upmerk Covergirl in 2016 de eerste influencer chatbot, geïnspireerd op de tv-bekendheid Kalani Hilliker, en waren een jaar later meer dan honderdduizend bots actief via Facebook Messenger. In deze infographic vind je meer informatie over hoe beautymerken chatbots inzetten en wat het hen oplevert.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!