Beerwulf volgt The Sub bij internationale uitbreiding

Beerwulf volgt The Sub bij internationale uitbreiding

Beerwulf voegt binnenkort vijf landen toe aan zijn Europese marktgebied. Het gaat om de landen waar thuistapsysteem The Sub, waar de online bierwinkel onlangs mee fuseerde, al actief is. Dat vertelt cmo Marc Scholten van Beerwulf aan RetailTrends.

Beerwulf is nu al actief in vijf landen en voegt daar straks Italië, Zwitserland, Oostenrijk, Spanje en Portugal aan toe. Om de naamsbekendheid daar te vergroten, overweegt de etailer opnieuw pop-up stores te openen, zoals onlangs al in Londen gebeurde. “We doen het niet met het idee om het maar één keer te doen”, zegt Scholten daarover.

Beerwulf, dat Heineken als financier achter zich heeft staan, is nog niet winstgevend. Met name het logistieke proces is volgens Scholten een grote kostenpost. Daar probeert de etailer efficiencyslagen in te maken, bijvoorbeeld door klanten te stimuleren om altijd zestien flesjes bier te kopen. “Dan krijg je het pakket gratis thuisbezorgd, kunnen wij efficiënt verpakken en verschepen we geen lucht.”

De speciaalbierverkoper wil over een aantal jaar zelfstandig kunnen opereren. Of Beerwulf dan helemaal loskomt van Heineken, zal de toekomst volgens Scholten moeten uitwijzen. “Maar Heineken is een investeerder die als geen ander begrijpt dat Beerwulf alleen succesvol kan zijn als we alle bieren verkopen, waar onze consument om vraagt.”

Lees op RetailTrends meer over de groeiplannen van Beerwulf.
 

Reacties

Laatste nieuws









Lees hier 15 toekomstverkenningen in retail

In een compleet vernieuwd jubileummagazine van RetailTrends vind je maar liefst vijftien toekomstverkenningen in de retail. Hoe ziet de supermarkt eruit in 2050? Hoe ver zijn we op het gebied van duurzaamheid en innovatie? Kennen we de consument van de toekomst eigenlijk? Lees het in RetailTrends.

RetailTrends