Wat is de verleidingskracht van Starbucks?

Wat is de verleidingskracht van Starbucks?

Op het vliegveld, op het treinstation of in het winkelcentrum, op elke plek waar een filiaal van Starbucks is vertegenwoordigd, staat een mensenmassa in de rij voor een beker zwarte bonenkoffie of zoete Frappuccino. Terwijl een paar meter verderop een kop koffie misschien wel voor bijna de helft van de prijs wordt aangeboden. Hoe kan het dat het koffiemerk met de bekende groene zeemeermin op zijn logo op zoveel mensen een grote aantrekkingskracht heeft? En een bestelling hier bijna altijd iets duurder uitvalt dan verwacht? Deze video van Business insider komt met het antwoord.

 

Op het vliegveld, op het treinstation of in het winkelcentrum, op elke plek waar een filiaal van Starbucks is vertegenwoordigd, staat een mensenmassa in de rij voor een beker zwarte bonenkoffie of zoete Frappuccino. Terwijl een paar meter verderop een kop koffie misschien wel voor bijna de helft van de prijs wordt aangeboden. Hoe kan het dat het koffiemerk met de bekende groene zeemeermin op zijn logo op zoveel mensen een grote aantrekkingskracht heeft? En een bestelling hier bijna altijd iets duurder uitvalt dan verwacht? Deze video van Business insider komt met het antwoord.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!