Op het vliegveld, op het treinstation of in het winkelcentrum, op elke plek waar een filiaal van Starbucks is vertegenwoordigd, staat een mensenmassa in de rij voor een beker zwarte bonenkoffie of zoete Frappuccino. Terwijl een paar meter verderop een kop koffie misschien wel voor bijna de helft van de prijs wordt aangeboden. Hoe kan het dat het koffiemerk met de bekende groene zeemeermin op zijn logo op zoveel mensen een grote aantrekkingskracht heeft? En een bestelling hier bijna altijd iets duurder uitvalt dan verwacht? Deze video van Business insider komt met het antwoord.
Op het vliegveld, op het treinstation of in het winkelcentrum, op elke plek waar een filiaal van Starbucks is vertegenwoordigd, staat een mensenmassa in de rij voor een beker zwarte bonenkoffie of zoete Frappuccino. Terwijl een paar meter verderop een kop koffie misschien wel voor bijna de helft van de prijs wordt aangeboden. Hoe kan het dat het koffiemerk met de bekende groene zeemeermin op zijn logo op zoveel mensen een grote aantrekkingskracht heeft? En een bestelling hier bijna altijd iets duurder uitvalt dan verwacht? Deze video van Business insider komt met het antwoord.