Coolcat ondergebracht bij zusterketen America Today

Coolcat ondergebracht bij zusterketen America Today

Retail Beheer, de eigenaar van modeketen America Today, realiseert een doorstart voor Coolcat. Het plan is ‘een nieuwe verkoop- en winkelstrategie’ te ontwikkelen voor de kledingketen van Roland Kahn.

De komende weken worden gesprekken gevoerd met de verhuurders en panden waarin de tachtig Coolcat-winkels zijn gevestigd. Afhankelijk van de uitkomsten daarvan wordt bekeken hoeveel vestigingen openblijven. De activiteiten van Coolcat worden per 1 mei overgedragen aan de nieuwe eigenaar. Tot die tijd vindt de verkoop in de winkels plaats onder leiding van de curator.

Van de verschillende gegadigden had Retail Beheer volgens de curator de beste papieren. “We hebben willen voorkomen dat de naam Coolcat zou verdwijnen, omdat vooral online blijkt dat het merk nog steeds springlevend is”, reageert bestuurder Jaco Scheffers van Retail Beheer.

Met de deal valt Coolcat onder een andere bv van het overkoepelende Coolinvestments van oprichter Roland Kahn. De kledingketen werd in maart failliet verklaard. Coolcat maakte al sinds 2015 verlies.
 

Reacties

en dit laat onze overheid gewoon gebeuren?

Dit is toch gewoon een ordinaire sanering op kosten van iedereen behalve Coolinvest.

Geplaatst door Machiel R op 18 april 2019 om 12:01

Dit gebeurde ook bij MS Mode. Van de oude garde word afscheid genomen zo kom je van de dure werknemers af

Geplaatst door Kaatje Dekker op 18 april 2019 om 12:48

Is dat dan niet een probleem van wet/regelgeving rond o.a. personeel? De verdiensten van cao's betalen zich op deze morbide wijze uit in de markt als de boel te ver onder druk komt te staan. Ook werknemers moeten ondernemers in loondienst zijn, daar hoort ook flexibiliteit in overeenkomsten en inkomen bij. Een ondernemer grijpt echt niet voor de lol naar een dergelijke oplossing.

Geplaatst door W. G. op 18 april 2019 om 12:55

Weer het zelfde als bij MS Mode in 2016!!
Daaaag personeel en weer door.!!!!

Geplaatst door gekke Henkie op 18 april 2019 om 13:16

Helemaal juist W.G., daar is winst te halen maar in Den Haag praten ze er jaren over, bereiken doen ze echter niets.
Maar naast dat het schandalig is voor het personeel worden er zo nog veel meer partijen gedupeerd. Schandalig.
Maar een kat in het nauw.......

Geplaatst door Machiel R op 18 april 2019 om 15:14

Schaamteloos.

Geplaatst door Erik Rijvak op 18 april 2019 om 18:09

Er zitten veel voor veel minder achter de tralies. De rechtvaardiging eist daar ook een plek voor de bendeleden van Coolinvestments!

Geplaatst door Jurre F. op 18 april 2019 om 21:42

Laatste jaren veel ketens "EXPRESS"failliet .
Die daarna op een slinkse manier doorstarten.
Lees v/d...blokkerholding...ms/coolcat....boekenvoordeel/euroland.
En nu natuurlijk nu op is op

Geplaatst door Frits Vries op 19 april 2019 om 10:02

Vroeger werd alles in Amerika verheerlijkt. Daar onder ook het feit dat je eerst tenminste een keer failliet moest zijn gegaan, om te worden aangezien als een ervaren ondernemer. Nu wij Amerika niet meer verheerlijken, moeten we ook maar snel terug naar onze eigen normen en waarden, waaronder faillissement kritisch wordt beoordeeld en de betrokken ondernemer daarvoor verantwoordelijk wordt gesteld, met alle (financiële) gevolgen daar aan verbonden.

Geplaatst door HERMAN Loykens op 19 april 2019 om 10:31

Ik vind het zo vreemd dat de gewone mens het bedrijfsleven en de politiek niet meer vertrouwd. ???? Wettelijk kan iets wel kloppen, maar in gevallen als deze klopt de wet dus niet. Hoeveel kleine, hardwerkende leveranciers van Cool Cat zijn de dupe van deze boekhoudtruc, want meer is het niet......toch?

Geplaatst door Paul Hoornbach op 19 april 2019 om 11:28

Retail Beheer had volgens de curator het beste bod op Coolcat. Voor de holding Coolinvestment maakt het niet uit of Retail Beheer een bod van 1 euro of van 100 miljoen euro uitbrengt. Het is dus voor Retail Beheer een fluitje van een cent geweest om een winnend bod uit te brengen. Een van de beginselen van goed koopmansgebruik is het realiteitsbeginsel. T.z.t. moet de curator zijn faillissementsverslag uitbrengen. Kan gelijk getoetst worden of het bod van Retail Beheer voldoet aan het realiteitsbeginsel.

Geplaatst door H G op 19 april 2019 om 13:03

Los van alle prepack issues hierboven benoemd is het de vraag of het merk zo springlevend is. Alleen maar online verkoop is het niet rendabel te krijgen. Daarvoor is de structuur van de organisatie te ouderwets en te traag. En dat is de crux. CC is ouderwets en niet in staat in een snel veranderende markt te opereren en mee te doen met de grote spelers.
Accepteer gewoon dat niemand zit te wachten op CC. Ook niet na een doorstart!!

Oh ja, en waar verkocht CC online zo goed? Bij vd.nl. Ook alweer een onderdeel van de Coolinvest holding...

Geplaatst door P O op 19 april 2019 om 15:39

Laatste nieuws









RetailTrends