Albert Heijn vernieuwt zijn managementteam

Albert Heijn vernieuwt zijn managementteam

Albert Heijn heeft een nieuw managementteam benoemd. Het team treedt vanaf 6 mei aan en de focus komt te liggen op specifieke groeigebieden, veranderende klantbehoeften en ontwikkelingen in de foodretailmarkt. 

Het aanstellen van het aankomende managementteam is volgens Albert Heijn een volgende fase in zijn bedrijf. Lijnen worden zo korter, wat de Nederlandse supermarktketen naar eigen zeggen flexibeler en klantgerichter maakt. Directeur Marit van Egmond stelt dat ‘de foodretailmarkt flink verandert’ en dit groeikansen biedt. 

Winkeldirecteur Cees van Vliet maakt niet langer deel uit van de top van de supermarktketen. Voor zijn functie moet nog iemand gevonden worden, blijkt uit de woorden ‘aankondiging volgt snel’ in het persbericht. Voormalig Blokker-topman Rob van Heesen, die begin dit jaar als general manager van AH to go werd aangesteld, gaat de functie van directeur foodservice & concepten vervullen. Philip Padberg blijft in de functie directeur e-commerce verantwoordelijk voor de onlinetak van de supermarktketen. Het aangestelde team bestaat in totaal uit elf leden.

Van Egmond is al ruim twintig jaar in dienst van Albert Heijn en trad begin dit jaar aan als ceo, waarbij ze Wouter Kolk opvolgde. Haar eerste honderd dagen als topvrouw gebruikte ze voor het samenstellen van het nieuwe team. Ze voerde hiervoor onder meer gesprekken in de winkels, in distributiecentra en op het hoofdkantoor. 

RetailTrends