'Albert Heijn doet mager eindbod aan distributiepersoneel'

'Albert Heijn doet mager eindbod aan distributiepersoneel'

Albert Heijn heeft zijn distributiemedewerkers een eindbod gedaan voor een loonstijging van vijf procent in een nieuwe cao. Het voorstel heeft betrekking op vijfduizend medewerkers en geldt voor een periode van twee jaar. FNV noemt het bod mager, wijzend op de stijgende omzetten en marge van moederbedrijf Ahold Delhaize.  

FNV vindt daarentegen wel dat het eindbod van de Nederlandse supermarktketen tegemoet komt aan eisen op het gebied van werkzekerheid en scholing van het personeel. In de distributiecentra is sprake van mechanisering. Medewerkers die hierdoor boventallig zijn geworden, komen in de nieuwe cao in aanmerking voor een nieuwe functie of worden binnen een niet-gemechaniseerd gedeelte herplaatst. Daarnaast krijgt personeel in de dc's een scholingsbudget van drieduizend euro plus drie extra scholingsdagen. 

Ahold Delhaize zag zijn omzet in ons land vorig jaar met 3,7 procent stijgen tot ruim veertien miljard euro. De marge steeg van 4,9 naar vijf procent. FNV vindt dat een loonstijging van vijf procent over twee jaar deze stijgingen niet rechtvaardigt. ‘Ook voor ons is het belangrijk dat de koopkracht verbetert’, klinkt het. De nieuwe cao loopt van 15 april 2019 tot 15 april 2021. FNV-leden kunnen tot 8 mei stemmen over het eindbod van de supermarkt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!