Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Spar en Shopify en de samenwerking tussen Amazon en Casino Group.
Spar - Bottle Battle
Meedoen met een spelletje en zo een steentje bijdragen aan het verminderen van zwerfafval. Dat kan nu bij de Spar University-vestigingen in Nederland met de Bottle Battle-tool, ontwikkeld samen met Coca-Cola, in de Spar-app. Het doel van de app is dat studenten uit een studentenstad zoveel mogelijk petflessen scannen met de app voordat ze de flessen op de campus weggooien. De stad die de meeste petflessen via de app weggooit, wint. Ook kunnen studenten er individuele prijzen mee winnen. Met de app hoopt de Spar gedragsverandering teweeg te kunnen brengen en recycling te motiveren.
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Spar en Shopify en de samenwerking tussen Amazon en Casino Group.
Spar - Bottle Battle
Meedoen met een spelletje en zo een steentje bijdragen aan het verminderen van zwerfafval. Dat kan nu bij de Spar University-vestigingen in Nederland met de Bottle Battle-tool, ontwikkeld samen met Coca-Cola, in de Spar-app. Het doel van de app is dat studenten uit een studentenstad zoveel mogelijk petflessen scannen met de app voordat ze de flessen op de campus weggooien. De stad die de meeste petflessen via de app weggooit, wint. Ook kunnen studenten er individuele prijzen mee winnen. Met de app hoopt de Spar gedragsverandering teweeg te kunnen brengen en recycling te motiveren.
Shopify
Via de Shopify-app is het vanaf nu ook mogelijk voor etailers om dynamische advertenties te plaatsen op Facebook en Snapchat. Bedrijven kunnen hun campagnes invullen in Facebook en het synchroniseren met Shopify zorgt ervoor dat de juiste prijzen bij de advertentie geplaatst worden en de voorraad van het product wordt gecheckt. Bij Snapchat is het mogelijk om een serie van drie tot twintig snaps met producten in te laden die vervolgens linken naar de webshop van het bedrijf.
Amazon en Casino
In 2018 kondigden Casino Group en Amazon al aan samen te gaan werken en producten van Casino beschikbaar te maken voor Amazon Prime-members in Parijs en omstreken. Nu wordt de samenwerking uitgebreid. De producten van de Casino Group worden ook toegevoegd aan het assortiment op amazon.fr en in de Amazon-app. Andersom wil Amazon duizend kluisjes installeren bij ketens van Casino Group, waardoor klanten in een van de negen ketens van Casino Group hun Amazon-bestelling kunnen ophalen.