MediaMarkt versnelt dienst voor telefoonabonnementen

MediaMarkt versnelt dienst voor telefoonabonnementen

Consumenten kunnen nu in de winkels van MediaMarkt binnen twee tot drie minuten een telefoonabonnement afsluiten. Het elektronicaconcern maakt hierbij gebruik van online identificatie.

De nieuwe service van MediaMarkt bestaat uit drie stappen. Door een sms of QR-code komt de klant in een beveiligde omgeving terecht. Hier doet hij via de bankieren-app een iDEAL-betaling van één eurocent om zijn rekeningnummer te valideren. Bij de laatste stap vult de klant op zijn eigen telefoon gegevens in over zijn inkomen en woonlasten om dit vervolgens met MediaMarkt te delen. 

“In het nieuwe proces proberen we een aantal stappen te combineren en digitaliseren en geven we de mobiele telefoon van de klant een centrale rol”, stelt Joris Oomen, sectormanager retail bij CM.com, waarmee MediaMarkt voor de dienst samenwerkt. “Het maken van kopieën wordt overbodig."

De retailer zegt dat de grote telecomproviders inmiddels bij de nieuwe service zijn aangesloten en verwacht dat de komende tijd ook kleinere providers zich aansluiten. Voor klanten die niet van de dienst gebruik willen maken, blijft de oude service beschikbaar.


 

RetailTrends