Het beste van RetailTrends: week 20

Het beste van RetailTrends: week 20

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Zien franchisers het nog wel zitten in Intertoys?
Tweespalt onder franchisers van Intertoys? Hoezo tweespalt? Zeker 75 van de honderd willen verder met de speelgoedketen. Dat zegt Martijn Wolswijk, voorzitter van de Franchise Vereniging Intertoys.

Zo ziet de vernieuwde mannenafdeling van de Bijenkorf eruit
De mannenafdeling van de Bijenkorf in Amsterdam is volledig vernieuwd. Als laatste zijn een concept space en de Isaac's Bar geopend.  

Designer Outlet Roosendaal: het Disneyland onder de outletcentra?
Twee jaar geleden nam de McArthurGlen-group Designer Outlet Rosada over. De investeerder wilde het outletcentre meer op de kaart zetten en de leegstaande panden weer vullen. Nu, ruim twee jaar later, zijn er nieuwe merken aan het aanbod toegevoegd, heeft het centre de banden met de regio versterkt en kondigt het een nieuwe naam aan. Wat kunnen we verder verwachten van dit outletcentre in Noord-Brabant?   

Waarom Jumbo niet meer zonder data kan​​​​​​​
Jumbo is in een ongekend tempo uitgegroeid tot de tweede supermarktspeler in Nederland. Dat maakte dat onderbuikgevoel niet langer genoeg was en keiharde data de beslissingen van de retailer moest valideren. Tim Hehenkamp, executive director data & personalisation van de keten, vertelt tijdens World Retail Congress hoe dat in zijn werk gaat en toont groeicijfers die laten zien dat het werkt.

Zo stelt Reinhard Frans de webshop gelijk aan een fysieke winkel
Het is tegenwoordig misschien gebruikelijker om als beginnende retailer eerst een webshop te starten en dan pas een fysieke winkel te openen. Het Nederlandse schoenenmerk Reinhard Frans doet dat precies andersom. Het merk heeft acht winkels in Nederland, opende begin mei zijn eerste vestiging in België en pas sinds vorige week is de webwinkel live. “Het is wel de bedoeling dat de webshop als winkel naast de andere fysieke winkels opereert”, vertelt Jasper Withaar, mede-eigenaar van Reinhard Frans. 

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis.

RetailTrends