Sephora wil op termijn overal actief zijn

Sephora wil op termijn overal actief zijn

Beautyketen Sephora blijft voorlopig gestaag doorgroeien, met twee à drie nieuwe markten per jaar. “Op een dag hopen we in 190 landen te zitten”, aldus ceo Christopher de Lapuente tijdens het World Retail Congress.

Toen De Lapuente negen jaar geleden bij Sephora begon, ontdekte hij naar eigen zeggen dat multibrandretail in meerdere landen ‘een enorme klus’ is. “Het is meer dan alleen producten op het schap zetten.” Daarnaast wijst hij erop dat de retailer nog veel groeipotentie ziet in bestaande markten. In plaats van snel veel nieuwe markten toe te voegen, geeft Sephora daarom prioriteit aan het vergroten van het marktaandeel in landen als Frankrijk en de Verenigde Staten.

Momenteel is Sephora in 34 landen actief met 2500 winkels. Via e-commerce kan de retailer meer landen bedienen, maar dat is volgens De Lapuente niet genoeg. “Wij geloven in ecosystemen die bestaan uit winkels en mobiel.” Het ene kanaal is daarbij niet belangrijker dan het andere, stelt de ceo. “De klant bepaalt waar hij met ons in aanraking wil komen en wij opereren kanaal-agnostisch.”

Op RetailTrends krijg je een uitgebreider kijkje in de keuken bij Sephora.

RetailTrends