'Ierse speelgoedketen Smyths in 2020 naar Nederland'

'Ierse speelgoedketen Smyths in 2020 naar Nederland'

De Ierse speelgoedketen Smyths Toys wil nog steeds naar Nederland komen. Vermoedelijk gebeurt dat in 2020, zegt vastgoedadviseur Colliers International desgevraagd.

Colliers, dat Smyths adviseert, liet in januari 2018 weten dat de speelgoedketen naar Nederland gaat uitbreiden. Smyths wil op korte termijn dertig winkels van duizend tot drieduizend vierkante meter openen, werd toen gezegd. Sindsdien was het stil.

Of Smyths nog steeds aan dertig filialen denkt en waar die dan zouden moeten komen, kan Colliers nu niet zeggen. "Dat gaan we pas in 2020 opnieuw bepalen."

Smyths heeft ruim tweehonderd winkels in Ierland, Groot-Brittannië, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. In de laatste drie landen werd vorig jaar door Smyths Toys "R" Us overgenomen. 

Er is veel beweging in speelgoedland. Intertoys maakte in maart een doorstart en hoopt met een nieuwe strategie snel weer winstgevend te worden. Euretco, het moederbedrijf van onder meer Hubo en Intersport, begint een nieuwe speelgoedketen met zeven voormalige Intertoys-ondernemers.

Reacties

Daar zijn ze weer; de ik-kom-misschien-morgen-retailers van deze wereld!
Eerst zien dan geloven!

Geplaatst door Ricardo Witteveen op 29 mei 2019 om 14:28

Nederland is geen land voor gigantisch grote winkels, het verleden heeft uitgewezen dat toys xl en toys’r’us geen succes zijn geworden. Ik geloof meer in de groep die zich heeft aangesloten bij euretco. Lekker lokaal en een persoonlijke touch aan het concept geven!

Geplaatst door Barry Philips op 29 mei 2019 om 20:55

Is beter als overgenomen worden door een investeerder, ken deze jongens en zijn zeker goed

Geplaatst door L Z op 31 mei 2019 om 11:27

Het lijkt me dat er geen markt meer tegen de tijd dat ze zich hier vestigen. Daarbij, waar ook grote winkels een oplossing zijn, in de speelgoedsector met alle internationale merken je veel te kwetsbaar!

Geplaatst door Reinder Koornstra op 31 mei 2019 om 17:43

Laatste nieuws









RetailTrends