Levi’s laat klanten online eigen jeans ontwerpen

Levi’s laat klanten online eigen jeans ontwerpen

Levi’s introduceert komend najaar een functie in zijn webshop waarmee klanten hun eigen broek kunnen samenstellen. Dat vertelde EVP/president of global direct to consumer Marc Rosen van het modemerk tijdens World Retail Congress.

De functie is in eerste instantie alleen te gebruiken in de Amerikaanse webwinkel. Klanten krijgen door de nieuwe tool een blanco jeans te zien en kunnen vervolgens zelf een kleur, overdye en andere aankleding kiezen. De ontworpen broek kan vervolgens via lasertechniek in negentig seconden worden geproduceerd. De mogelijkheid om klanten zelf te laten ontwerpen heeft grote gevolgen voor het businessmodel van Levi’s, zegt Rosen. “We gaan steeds meer van het verkopen van wat we maken, naar het maken van wat we verkopen.”

Door consumenten bij het ontwerpproces te betrekken, verandert het traditionele model van productontwikkeling. “Wat wij maken is dan niet meer een eindproduct, maar een wit canvas”, omschrijft Rosen. Dat heeft volgens hem veel voordelen, omdat Levi’s beslissingen veel beter kunnen worden afgestemd op wat consumenten echt willen. “Het witte canvas kan gebruikt worden om op een later moment duizenden verschillende producten te maken, dichterbij het moment dat de consument ze koopt en als wij een beter idee hebben van wat de trends zijn.”

Lees op RetailTrends meer over de rol van innovatie binnen Levi’s.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!