Winkel van de toekomst laat 45 innovaties zien

De tijd van de winkel openen en afwachten tot een klant binnenkomt, ligt definitief achter ons. Onder dat mom is de Future Store Arnhem geopend. Er worden 45 innovaties getoond waar retailers hun voordeel mee kunnen doen.

Enkele voorbeelden: weersafhankelijke dynamic pricing, slimme klantentellers, schermen die worden gestart als een product wordt opgepakt en interactieve etalages. Een van de initiatiefnemers is Ger Boersma. Van zijn hand verscheen twee jaar geleden het boek Retail in Oorlog.

Het project wordt ondersteund door de provincie Gelderland, de gemeente Arnhem, onderwijsinstellingen en bedrijven. De winkel aan de Jansbinnensingel is alleen op uitnodiging te bezoeken.

Reacties 7


Frank Quix 17 jun, 10:19

Gaaf dat er weer een plek is waar getest wordt! Ik ga hem zeker binnenkort bezoeken.


Ina Smit 17 jun, 13:09

Ik zou de winkel ook graag bezoeken. Waar kan ik me aanmelden?


Future Store Arnhem 17 jun, 13:38

Hallo,

Alles over ons is te vinden op www.futurestorearnhem.nl


Marcel van ByMarcel.nl 18 jun, 07:51

K heb ff op de site gekeken naar wat er allemaal nodig is om de winkel van de toekomst te bouwen.. Alleen al aan apparatuur en kennis is volgens mij zo'n 150.000,-- tot 200.000,-- nodig, dan heb je nog geen inventaris en verhandelbare goederen. Dus voor een kleine ondernemer die een pand van zo'n 150M² wil aankleden is het niet meer terug te verdienen. En eerlijk gezegd gaat dit concept het niet van internetwinkelen winnen. De jeugd besteed geen tijd meer aan het slopende pashokjes gebeuren, dat zie ik al aan mn eigen dochter die zuchtend en puffend kleding past omdat wij het als ouders willen.


Future Store Arnhem 18 jun, 09:42

Goed dat je onze site hebt bekeken. Dat winkels de backbone van retail distributie blijven is wel zeker. Doordat on- en offline naadloos samensmelt is het nieuwe retailen voor een groot deel technologisch gedreven, dàt is de boodschap van de Future Store Arnhem. Retailers bepalen zelf welke applicaties daarvoor worden ingezet. ‘Spotify’ modellen, betaal naar gebruik. Je bent van harte welkom de innovaties live in de store te zien.


Davi Lexx 18 jun, 15:36

Ah leuk
Een paraplu die met een zonnestraal 5 euro kost en op een regrnachtige dag 15 euro.
Ik zou me genaaid voelen en er nooit meer iets kopen.
Houd het maar op 44 inovaties.


René Haerkens 20 jun, 16:37

Het product zelf wint altijd niet het middel daartoe!!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!