Carrefour test op zijn hoofdkantoor in het Franse Massy een nieuw winkelconcept. Het gaat om een kassaloos concept, waarbij klanten kunnen betalen via gezichtsherkenning.
De winkel is ongeveer vijftig vierkante meter groot en bedoeld als laboratoriumwinkel. De bewegingen van medewerkers van Carrefour die hier winkelen, worden in de gaten gehouden met camera’s en sensoren, meldt het Franse vakblad Linéaires. De Franse supermarktketen wil ervoor zorgen dat aankopen automatisch van de rekening van de klant gaan, waardoor kassa’s en barcodes overbodig worden. Het assortiment in de winkel is gericht op snacks en snelle maaltijden.
In december was al bekend dat Carrefour het nieuwe winkelconcept zou lanceren. In samenwerking met het bedrijf Tencent experimenteerde de supermarktketen al eerder met een testwinkel, waar ook met gezichtsherkenning betaald kan worden. Eerder dit jaar opende Carrefour bovendien een kassaloos winkelconcept waarbij de producten niet in de gebruikelijke schappen liggen, maar in automaten.
Reacties 0