De app-only supermarkt Crisp heeft vijf miljoen euro aan groeikapitaal opgehaald bij verschillende Nederlandse investeerders. Bij de start vorig jaar haalde de retailer ook al een kapitaal van drie miljoen euro binnen.
Het klantenbestand van de online supermarkt is naar eigen sinds de oprichting vervijfvoudigd. Hoeveel klanten dat precies zijn, maakt Crisp niet bekend. Wel meldt de retailer dat het aantal leveranciers in een half jaar tijd is verdubbeld naar 360.
Mede-oprichter Tom Peeters zegt dat door de zelfontwikkelde supply chain technologie van het bedrijf het doen van verse boodschappen makkelijker wordt. “Vis die ’s avonds wordt besteld kunnen we diezelfde nacht nog van de bron halen en de volgende dag bij onze klanten bezorgen.” Daar bij gaat het volgens hem niet alleen om delicatesseproducten, maar ook om ‘gewone’ artikelen, zoals brood, melk en kaas. “Maar dan wel hele goede, van heel veel kleinschalige makers en kwekers.”
De onlinesupermarkt is sinds vorig jaar november live. Crisp zegt zich te willen onderscheiden met 'kwaliteitsproducten voor een eerlijke prijs'. Eerder vertelde Peeters aan RetailTrends dat hij verwacht snel zwarte cijfers te schrijven. “Dan moet je eerder denken aan binnen drie jaar dan binnen acht of negen jaar tijd.” Crisp is volgens Peeters opgezet om relatief snel winst te maken.
Reacties 0