Verkoop onlinesupermarkten stijgt, Picnic maakt grootste groei

Verkoop onlinesupermarkten stijgt, Picnic maakt grootste groei

Van de totale supermarktomzet is 3,4 procent afkomstig uit de verkoop van onlineboodschappen. Een halfjaar geleden was dit nog 2,9 procent. Dat blijkt uit een halfjaarlijkse meting in april van onderzoeksbureau Supermarkt en Ruimte. 

Omgerekend wil het zeggen dat onlineverkoop goed is voor 1,2 miljard euro omzet. Daarnaast laat het onderzoek ook zien dat achttien procent van de ondervraagden zegt wel eens boodschappen online te kopen. In november 2018 was dit nog 19 procent. 

De supermarkt die het meest gegroeid is in zijn onlineverkoop, is Picnic. Een halfjaar geleden was de onlinesupermarkt nog goed voor twaalf procent van het marktaandeel. Nu is dat opgelopen tot 23 procent. Het aandeel van Albert Heijn was in november 2018 nog 53 procent, maar dat is gedaald naar 42 procent. Jumbo vertegenwoordigt 21 procent van het marktaandeel, in 2018 was dit nog 26 procent. Overige supermarkten hebben nu een aandeel van veertien procent. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!