Bugaboo breidt assortiment en verkoopkanalen uit

Bugaboo breidt assortiment en verkoopkanalen uit

Bugaboo stopt met het verkopen van opbergsystemen. Het Nederlandse merk, dat vooral bekend is door zijn opvouwbare buggy's, concentreert zich weer volledig op producten voor ouders met jonge kinderen. Dat laat het bedrijf weten in een interview met het FD.

Naast de focus op de nieuwe (eigenlijk voormalige) doelgroep, is het merk ook van plan om zijn verkoopkanalen en het assortiment uit te breiden. "Er zit nog zoveel potentie in dit merk", zegt ceo Ilona Haaijer. Sinds een halfjaar zijn de producten van Bugaboo ook te vinden bij Wehkamp en op Amazon en WeChat. "We willen zijn waar onze klant is. Een kwart tot veertig procent van de kinderwagens wordt al gekocht op internet", aldus Haaijer. 

Het Amerikaanse Bain Capital Private Equity is vanaf 2018 eigenaar van Bugaboo. Het bedrijf was destijds ook eigenaar van het Amerikaanse Toys 'R' Us.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!