Bruynzeel Keukens heeft afgelopen weekend in Bergen op Zoom een nieuw winkelconcept gelanceerd. De keukenverkoper heeft daarin meer ruimte voor online en hoopt zo beter toekomstbestendig te zijn.
In de nieuwe formule is onder meer ruimte voor een ontwerpstudio, waar bezoekers keukens op ware grote in virtual reality kunnen bekijken. Verder is de indeling veranderd, waarbij verschillende ‘leefwerelden’ zijn gecreëerd. Daarbij is het idee dat niet alleen keukenopstellingen, maar ook de verder styling van het interieur ‘prikkelt tot creativiteit’. ‘Een winkelbezoek moet een duidelijke toegevoegde waarde hebben voor de klant’, klinkt het.
De ervaringen in de pilotstore worden gebruikt om de formule verder aan te scherpen. Die moet vervolgens geïmplementeerd worden in de overige Bruynzeel-vestigingen in Nederland. De formule is volgens de retailer toepasbaar in winkels vanaf 180 vierkante meter, waardoor ook de mogelijkheid ontstaat om op kleinere oppervlakten winkels te openen.
Bruynzeel Keukens heeft momenteel 33 winkels in Nederland. Eerder had de retailer ook acht vestigingen in België, maar die werden drie jaar terug gesloten. De keukenverkoper maakt onderdeel uit van DKG Groep, waar ook de merken DKG Keukens en Keller Keukens onder vallen.
Reacties 0