Olijfoliemerk Olivery richt zijn pijlen op het buitenland

Olijfoliemerk Olivery richt zijn pijlen op het buitenland

Het olijfolieconcept Olivery wil volgend jaar naar het buitenland. De Verenigde Staten en Engeland zijn de eerste internationale markten die worden aangedaan. “In Engeland hebben we al een fulfilmentpartner gevonden en in de VS zijn we in gesprek”, zegt oprichter Ridder Drost tegenover RetailTrends.

Drost schat vooral de kansen van Olivery in Engeland hoog in. "Dat is het subscription e-commerce land bij uitstek. Zowat alles daar laten ze automatisch bezorgen.” Maar ook op andere locaties buiten de grens denkt Drost van Olivery een succes te kunnen maken. “We zijn de eerste en de enige met dit concept. Daarom liggen er ook zoveel kansen.” 

Drost richtte Olivery twee jaar geleden op. Hij ontwikkelde een fles voor olijfolie die is voorzien van een speciale chip. Gebruikers krijgen een seintje wanneer de fles bijna leeg is, waarna een navulverpakking wordt besteld. Deze verpakking past door de brievenbus en bij een bestelling voor vijf uur ’s middags wordt de navulling nog dezelfde dag op de bus gedaan. De navulling kost 9,95 euro. 

De basis voor Olivery werd gelegd via een crowdfundingcampagne op Kickstarter. Volgend jaar wil Drost een nieuwe investeringsronde doen om het merk verder uit te bouwen. De database van Olivery bestaat volgens de ondernemer inmiddels uit bijna duizend subscribers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!