Nederlandse startup ontwikkelt slimme olijfoliefles

Nederlandse startup ontwikkelt slimme olijfoliefles

Olivery heeft een fles voor olijfolie ontwikkeld die via een chip in contact staat met een smartphone. De chip houdt het gewicht in de gaten en stuurt via bluetooth een berichtje als de fles bijna leeg is. De eigenaar kan vervolgens met een druk op de knop een navulverpakking bestellen.

Oilivery werkt met een app, die in verbinding staat met de zogenoemde Smart Bottle. Een ledlampje kleurt van groen naar rood, als de fles voor tachtig procent leeg is. De navulverpakking wordt bij bestelling voor vijf uur ’s middags nog dezelfde dag op de bus gedaan en kost volgens de Nederlandse startup minder dan tien euro. Ook is het mogelijk om een extra navulverpakking te bestellen. 

Het bedrijf maakt Italiaanse biologische olijfolie. De navulverpakking is van gerecycled plastic en past door de brievenbus. Tien procent van de winst wordt gedoneerd aan het onderwijs van gevluchte kinderen in Zuid-Italië, waar de olie vandaan komt.

Olivery is een crowdfundingcampagne begonnen op Kickstarter. Oprichter Ridder Drost hoopt een bedrag van 35 duizend euro op te halen.

 

Reacties 8


I Meijer 30 aug, 12:08

Wat een onzin.


Marcel ByMarcel 30 aug, 12:39

Ik ken de persoon hierachter al 11jaar. mijn ervaring met hem is, heb je klachten. Dan hoor je hem niet meer. Vlotte babbel maar geen backoffice.


Alexander Driessen 30 aug, 12:45

Is hier behoefte aan? Ik vind het een volstrekt overbodig produkt, moeten we nog meer op onze telefoon kijken? Straks kunnen we nog een chip laten implementeren en een signaaltje op onze telefoon krijgen als we moeten plassen! Maar goed als je van gadgets houd.........


Bert Ysfogel 30 aug, 14:17

uitvinding van de eeuw. Nu is het leven nog zwaar door de constante angst dat je fles olijfolie op is. Een reserve fles in huis hebben is ook erg lastig en geen optie. Deze uitvinding maakt het leven weer dragelijk. Hoe snel kan ik die 35.000 investeren?


Frits Langeveld 30 aug, 19:08

Leuk idee, maar oei, oei, oei ..., navulverpakking in plastic!? Dat kan echt niet, zeer slecht. Olijfolie is vrij agressief en maakt de (kankerverwekkende) weekmakers uit het plastic los, welke vervolgens dus in de olie terecht komen.


David Davilexx 30 aug, 20:49

Over 2 jaar roepen we allemaal: hoe hebben we zonder kunnen leven!
En een navul voor maar slechts 10 euro?? Koopje!
Helaas gebruik ik alleen zonnebloemolie, ik voel me achtergesteld.


Jan Janssen 31 aug, 10:15

Is er een prijs voor de meest belachelijke uitvinding van het jaar? Dan nomineer ik hierbij Olivery


Ruurd Klein Velderman 31 aug, 10:33

Nutteloos, maar wel innovatief. Totale niche.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!