Fastfoodketens doen goede zaken

Fastfoodketens doen goede zaken

De Amerikaanse fastfoodgiganten Yum Brands en Dunkin' Brands hebben een goed tweede kwartaal achter de rug. Yum, waar KFC, Taco Bell en Pizza Hut onder vallen, zag de verkopen met gemiddeld tien procent stijgen.

De halfjaarwinst bij Yum liep wel terug. Waar vorig jaar 754 miljoen dollar (680 miljoen euro) winst werd gemaakt, bedroeg deze nu 551 dollar (497 miljoen euro). Het aantal restaurants groeit. KFC heeft er nu wereldwijd zo'n 23 duizend, Pizza Hut circa 18.500 en Taco Bell ruim 7000. De drie ketens zitten ook in Nederland.

Dunkin' Brands (Dunkin' Donuts) scoorde goed dankzij de nieuwe strategie waarbij de nadruk meer is komen te liggen op koffie. Er kwamen duurdere machines, het personeel werd getraind en er zijn nieuwe latte-smaken geïntroduceerd. 

De omzet door koffie steeg met veertig procent. De totale omzet was drie procent hoger en kwam uit op 359 miljoen dollar (323 miljoen euro). Dunkin' zit sinds 2017 weer in Nederland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!