Albert Heijn transparant over productie van eigen merkartikelen

Albert Heijn transparant over productie van eigen merkartikelen

Albert Heijn maakt het productieproces van zijn huismerkproducten inzichtelijk. Met een wereldkaart op zijn website is in één oogopslag te zien waar de laatste stap in de productie wordt uitgevoerd. Vervolgens kan op land, productgroep en leverancier gezocht worden.

Het assortiment van Albert Heijn bestaat uit 46 duizend producten, waarvan er elfduizend onder het huismerk vallen. Op dit moment zijn er ruim 1200 locaties in de wereldkaart te vinden. Albert Heijn wil de informatie op de kaart geleidelijk uitbreiden met herkomstgegevens van verse producten zoals groente, fruit, zuivel, vlees en vis.

De supermarktketen ondernam het afgelopen jaar meer stappen om zijn ketentransparantie te vergroten, waaronder de introductie van blockhains voor eieren en sinaasappelsap.
 

Reacties 1


Erik Hemmes 14 aug, 14:25

Ik neem aan dat met Albert Heijn, Ahold bedoelt wordt, oftewel AH supermarkten, Gall&Gall en Etos. AH supermarkten voeren geen 46.000 artikelen, maar eerder rond de 25.000.
11.000 huismerk slaat dan ook op AH, Gall&Gall en Etos

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!