Moederbedrijf Kruidvat geeft meeste uit aan tv-reclame

Moederbedrijf Kruidvat geeft meeste uit aan tv-reclame

Van alle retailers geeft A.S. Watson, moederbedrijf van Kruidvat, Trekpleister en Ici Paris XL, het meeste uit aan televisiereclames. In de eerste helft van dit jaar ging het om 31,2 miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers van tv-marketingorganisatie Screenforce.

Daarmee passeert A.S. Watson supermarktketen Albert Heijn, dat 29,2 miljoen euro uitgaf aan tv-reclames. Daarna volgen concurrenten Lidl (29,1 miljoen) en Jumbo (28,4 miljoen). Jumbo besteedde een jaar eerder nog 41,4 miljoen aan commercials.

De ranglijst wordt aangevoerd door Procter & Gamble, dat met 39,9 miljoen euro concurrent Unilever (38,1 miljoen) aftroeft. Verder staan in de top tien Reckitt Benckiser (producent van onder meer Dettol, Durex en Calgon), Omega Pharma en Jacobs Douwe Egberts.

Reacties 1


Dick De Vries 17 mei, 12:07

De geschattw utgaven van elke tv reclame, elk merk of elke fabrikant kan je tegenwoordig terugvinden op spotview.nl. Met een proefabonnement heb je direct inzage in de cijfers. Ze komen verrassend goed over overeen met de werkelijkheid.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!