PostNL mag tarieven pakketten met 16,4 procent verhogen

PostNL mag tarieven pakketten met 16,4 procent verhogen

PostNL krijgt 16,4 procent extra ruimte om de tarieven voor pakketten en losse brieven te verhogen. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) bepaald.

PostNL moet nu met een een tariefvoorstel voor volgend jaar komen, dat vervolgens moet worden goedgekeurd door de ACM. Later dit jaar wordt dus pas duidelijk welke tarieven PostNL gaat hanteren voor bijvoorbeeld losse pakketten, postzegels en frankeermachinepost.

Het doel van de wettelijke regels is dat consumenten en bedrijven niet te veel betalen voor de postbezorging, maar ook dat PostNL de diensten rendabel kan leveren. De tarieven mogen extra stijgen, omdat er minder post wordt verstuurd en vanwege de inflatie. De afgelopen jaren maakte PostNL geen gebruik van de volledige tariefruimte bij het bepalen van de tarieven.

 

Reacties 7


Ivo Schipper 17 aug, 16:14

Misschien juist nodig om bezorgers een normale werkdruk op te leggen waardoor de bezorging nornaal gaat verlopen.

Bent u niet thuis en gaat het pakket naar het afhaalpunt? Geen geld voor de zzper wel 2x aan de deur geweest jammer mag pech voor je. Als mensen dat gaan beseffen dan zullen het ophalen bij afhaallocaties misschien meteen eens aangeven. Niet moeilijk doen het bij de buren af te leveren of gewoon zorgen dat ze thuis zijn

Besef dus eens dat wij als maatschappij hier voor zorgen door onnodig mensen aan de deur te laten komen zonder dat je thuis bent.

Ik laat mijn pakjes zoveel als mogelijk bij mijn ouders afleveren die zijn altijd wel thuis. Heel soms bij mezelf maar qfgeven bij de buren geen probleem. Krijgt de bezorger iig zijn geld. Zelfde dat ik bijna altijd aanneem.


Stijn Fransen 17 aug, 05:57

Als dat geld bij de bezorgers terechtkomt heb ik er totaal geen moeite mee. Maar iets zegt me dat dat niet het geval is..


Marc Zegers 17 aug, 04:03

NIET TE GELOVEN !!!

Laat PostNL er nu EERST eens voor zorgen dat de BEZORGSERVICE ( van MET NAME de PAKKETTEN !) FATSOENLIJK / CORRECT , OP TIJD , en PROFESSIONEEL geregeld en gedaan gaat worden !
Met nog ZOVEEL MISSTANDEN in hun ,, ?bezorgservice ?,, is het toch volledig ONACCEPTABEL dat postklanten 16,4 % MEER gaan betalen voor een bezorgservice die , zoals IK PERSOONLIJK een aantal malen HELAAS ervaren heb , (ver) beneden de acceptabele maat is !

DUS , PostNL .... > ga EERST eens orde op zaken stellen , voordat jullie fatsoenlijke ,vertrouwensvolle klanten 16,4% meer voor jullie dienst(en) gaan laten betalen !
Kortom > WERK AAN DE PostNL-Winkel !!!


Kevin Loeffen 17 aug, 02:19

Postnl en cbr allebei ellende , en zolang die instanties van de state blijven zal alleen maar bergafwaarts gaan ! En mensen blijven maar stemmen , als of ze echt serieus worden genomen ......


Anke Berg 17 aug, 01:39

Gaat nu nog zoveel mis dat het niet redelijk zou zijn de tarieven te verhogen!😱


Hub Kusters 16 aug, 19:50

Dat is correct eerst alles op orde dan pas meer geld vragen en niet andersom


Theo Zelf 16 aug, 14:07

Schandalig! Zorg eerst maar eens dat aale pakketten netjes bezorgd worden voordat je meer geld gaat vragen voor deze service!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!