PostNL mag tarieven pakketten met 16,4 procent verhogen

PostNL mag tarieven pakketten met 16,4 procent verhogen

PostNL krijgt 16,4 procent extra ruimte om de tarieven voor pakketten en losse brieven te verhogen. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) bepaald.

PostNL moet nu met een een tariefvoorstel voor volgend jaar komen, dat vervolgens moet worden goedgekeurd door de ACM. Later dit jaar wordt dus pas duidelijk welke tarieven PostNL gaat hanteren voor bijvoorbeeld losse pakketten, postzegels en frankeermachinepost.

Het doel van de wettelijke regels is dat consumenten en bedrijven niet te veel betalen voor de postbezorging, maar ook dat PostNL de diensten rendabel kan leveren. De tarieven mogen extra stijgen, omdat er minder post wordt verstuurd en vanwege de inflatie. De afgelopen jaren maakte PostNL geen gebruik van de volledige tariefruimte bij het bepalen van de tarieven.

 

Reacties

Schandalig! Zorg eerst maar eens dat aale pakketten netjes bezorgd worden voordat je meer geld gaat vragen voor deze service!

Geplaatst door Theo Zelf op 16 augustus 2019 om 12:07

Dat is correct eerst alles op orde dan pas meer geld vragen en niet andersom

Geplaatst door Hub Kusters op 16 augustus 2019 om 17:50

Gaat nu nog zoveel mis dat het niet redelijk zou zijn de tarieven te verhogen!😱

Geplaatst door Anke Berg op 16 augustus 2019 om 23:39

Postnl en cbr allebei ellende , en zolang die instanties van de state blijven zal alleen maar bergafwaarts gaan ! En mensen blijven maar stemmen , als of ze echt serieus worden genomen ......

Geplaatst door Kevin Loeffen op 17 augustus 2019 om 00:19

NIET TE GELOVEN !!!

Laat PostNL er nu EERST eens voor zorgen dat de BEZORGSERVICE ( van MET NAME de PAKKETTEN !) FATSOENLIJK / CORRECT , OP TIJD , en PROFESSIONEEL geregeld en gedaan gaat worden !
Met nog ZOVEEL MISSTANDEN in hun ,, ?bezorgservice ?,, is het toch volledig ONACCEPTABEL dat postklanten 16,4 % MEER gaan betalen voor een bezorgservice die , zoals IK PERSOONLIJK een aantal malen HELAAS ervaren heb , (ver) beneden de acceptabele maat is !

DUS , PostNL .... > ga EERST eens orde op zaken stellen , voordat jullie fatsoenlijke ,vertrouwensvolle klanten 16,4% meer voor jullie dienst(en) gaan laten betalen !
Kortom > WERK AAN DE PostNL-Winkel !!!

Geplaatst door Marc Zegers op 17 augustus 2019 om 02:03

Als dat geld bij de bezorgers terechtkomt heb ik er totaal geen moeite mee. Maar iets zegt me dat dat niet het geval is..

Geplaatst door Stijn Fransen op 17 augustus 2019 om 03:57

Misschien juist nodig om bezorgers een normale werkdruk op te leggen waardoor de bezorging nornaal gaat verlopen.

Bent u niet thuis en gaat het pakket naar het afhaalpunt? Geen geld voor de zzper wel 2x aan de deur geweest jammer mag pech voor je. Als mensen dat gaan beseffen dan zullen het ophalen bij afhaallocaties misschien meteen eens aangeven. Niet moeilijk doen het bij de buren af te leveren of gewoon zorgen dat ze thuis zijn

Besef dus eens dat wij als maatschappij hier voor zorgen door onnodig mensen aan de deur te laten komen zonder dat je thuis bent.

Ik laat mijn pakjes zoveel als mogelijk bij mijn ouders afleveren die zijn altijd wel thuis. Heel soms bij mezelf maar qfgeven bij de buren geen probleem. Krijgt de bezorger iig zijn geld. Zelfde dat ik bijna altijd aanneem.

Geplaatst door Ivo Schipper op 17 augustus 2019 om 14:14

Laatste nieuws









RetailTrends