Teruglezen: de vierde editie van het Retail & Brands Festival

Teruglezen: de vierde editie van het Retail & Brands Festival

In de Rijtuigenloods in Amersfoort vond donderdag de vierde editie van het Retail & Brands Festival plaats. Zo'n zeshonderd professionals lieten zich inspireren door bijna zestig sprekers verdeeld over vier podia en vijf treinwagons. Dit jaar in de line-up onder anderen: HEMA, Apple, Google, Leen Bakker, bol.com, Marley Spoon, Freitag, Son of a Tailor, 100% Football, Ecoalf, NA-KD en RUMAG. Er waren ook diverse workshops. Ook werd bekend gemaakt wie zich een jaar lang RetailRookie of the Year mag noemen. En op het festival is het dubbeldikke jubileumnummer van RetailTrends gepresenteerd: RetailTrends bestaat 15 jaar. Lees het blog voor een impressie.

17.15 uur Het laatste woord was aan Debbie Klein, de ceo van Leen Bakker, de keten die 100 jaar bestaat.

16.50 uur And the winner is... Unrobe. Het duurzame modemerk is door de jury uitgeroepen tot RetailRookie of the Year.

16.30 uur Het Zweedse modemerk NA-KD groeit razendsnel, vooral dankzij de samenwerking met influencers.

16.00 uur Het Zwitserse tassenmerk Freitag heeft het niet zo op advertenties.

15.50 uur Back to the Future! Sommige bezoekers gaan er helemaal in op.

15.30 uur Ook de tweede reeks RetailRookies heeft zijn pitch erop zitten: Crisp, Labfresh, Olivery, The Good Roll en Hulaaloop hebben geprobeerd de jury te overtuigen. Om 16.30 uur wordt bekendgemaakt wie zich RetailRookie of the Year mag noemen!

15.10 uur Retail is pure wiskunde, als we Bart Hendriksz van OK App mogen geloven.

14.55 uur Wat is essentieel als je van winkelformule naar community wil? “Zorg in ieder geval voor een internationale naam, zet in op social media en verbind off- en online met elkaar”, aldus Jeroen Kroese van voetbalwinkelketen 100% Football.

14.45 uur HEMA wil een wereldmerk worden. Topman Tjeerd Jegen vertelt erover op het hoofdpodium. HEMA met Arabisch logo:

14.25 uur Veel belangstelling voor de presentatie van Rumag. Met brutale, herkenbare teksten claimt het Amsterdamse lifestylemerk een vaste positie in de timeline van steeds meer millennials. Een populaire post:

 

14.15 uur “Het hebben en vermarkten van betekenis wordt een randvoorwaarde voor succesvol ondernemen”, stelt Ilse Beckers van de CliniClowns. “De consument verandert, hij wil zien wat een bedrijf bijdraagt aan zíjn wereld.”

13.50 uur Een overvolle zaal tijdens de presentatie van Ilona van Wegen van Google. 

13.20 uur De lunch zit er bijna op. Er zijn vanmiddag presentaties van onder anderen Tjeerd Jegen (HEMA), Ilona van Wegen (Google), Caroline Prick (bol.com) en Oliver Brunschwiler (Freitag). En er wordt duidelijk wie zich een jaar lang RetailRookie of the Year mag noemen.

13.10 uur Het dubbeldikke jubileumummer van RetailTrends is op het festival gepresenteerd. In deze video is te zien hoe het magazine van de persen rolt.

12.45 uur Ook voor de inwendige mens wordt gezorgd.

12.35 uur Directeur Tamara Hoogerwaard van de Bakery Institute: “Klanten hebben veel vragen over brood. Hoe zit dat met glutenvrij, en is brood gezond? Het is daarom belangrijk om een vertrouwenspersoon te zijn in de bakkerij, zodat je de vragen van klanten kunt beantwoorden. Dat is binnen de retail niet anders.” 

12.20 uur Javier Goyeneche van Ecoalf: "Voor het produceren van een winterjas gebruiken we zeventig plastic flesjes."

12.00 uur

11.50 uur De eerste reeks pitches van de RetailRookies 2019-2020 is afgesloten. Unrobe, Plantsome, Cafedeco, Fairf en The Talk of the Town presenteerden hun concept. Vanmiddag deel 2. Hier een overzicht van de tien RetailRookies. Op de foto hieronder Axel Persoon van Plantsome.

11.15 uur Techwatcher Nicoline van Enter vertelt op de Trainstage heilig te geloven in productie van schoenen op de winkelvloer. Maar over het hoe en wat, daar denken retailers en fabrikanten nogal verschillend over. Zo hebben winkels de neiging er een experience van te maken. “Maar als je het alleen als experience marketing inzet moet je het niet doen. Veel te duur.”

11.00 uur Ja, vast wel...

10.50 uur "Bedrijven hebben de neiging woorden van hun betekenis te beroven", stelt Alain Sylvain op de mainstage. Diversiteit, design, purpose, empathie en innovatie zijn slechts enkele voorbeelden.

10.15 uur Een volle zaal bij de opening van het festival.

10.00 uur Het loopt al aardig vol op het middenterrein.

9.45 uur De mainstage waar Alain Sylvain van het merkdesign- en adviesbureau Sylvain Labs straks de eerste presentatie zal geven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!