Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Puma, Case en bol.com.
Puma
Puma opende onlangs een nieuw vlaggenschap op Fifth Avenue in New York City, waar de nieuwste technologieën op het gebied van retail allemaal samenkomen. Voor de promotie van de nieuwe lijn basketbalschoenen heeft het sportmerk iets bedacht. Gebruikers kunnen de QR-codes die aan de labels van de schoenen hangen met de app scannen en krijgen zo meer informatie over de sneakers. Ook verschijnt na het scannen de katachtige mascotte van Puma op het beeldscherm. Gebruikers kunnen een selfie maken met de mascotte en krijgen een routebeschrijving naar het basketbalgedeelte op de tweede verdieping van de Fifth Avenue-winkel. De tool in de app is tot januari beschikbaar.
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Puma, Case en bol.com.
Puma
Puma opende onlangs een nieuw vlaggenschap op Fifth Avenue in New York City, waar de nieuwste technologieën op het gebied van retail allemaal samenkomen. Voor de promotie van de nieuwe lijn basketbalschoenen heeft het sportmerk iets bedacht. Gebruikers kunnen de QR-codes die aan de labels van de schoenen hangen met de app scannen en krijgen zo meer informatie over de sneakers. Ook verschijnt na het scannen de katachtige mascotte van Puma op het beeldscherm. Gebruikers kunnen een selfie maken met de mascotte en krijgen een routebeschrijving naar het basketbalgedeelte op de tweede verdieping van de Fifth Avenue-winkel. De tool in de app is tot januari beschikbaar.
Prijzen vergelijken in Singapore
In Singapore is de app Case (dat staat voor Consumers Association of Singapore) gelanceerd. Consumenten kunnen hiermee de prijzen en reclameacties voor onder meer boodschappen en huishoudelijke items in winkels bij hen in de buurt met elkaar vergelijken. De makers van de app zeggen dat consumenten zo betere beslissingen nemen tijdens het boodschappen doen en meer waar voor hun geld krijgen. Gebruikers van Case kunnen prijswijzigingen van artikelen of reclameacties zelf in de app doorgeven door het plaatsen van een foto. Met zo’n bijdrage verdienen ze beloningen in de vorm van bijvoorbeeld kruidenierswaren en vouchers. Wanneer een gebruiker op de hoogte wil blijven van de prijswijzigingen van een bepaald product kan hij hiervoor de notificaties in de app aanzetten. Case is vanaf 28 september gratis te downloaden via de Apple Store en Google Play voor gebruikers in Singapore.
Bol.com in Wallonië
Bol.com heeft een Franstalige app gelanceerd voor Wallonië. Franstalige Belgen kunnen vanaf de zomer van 2020 in hun eigen taal winkelen bij bol.com. De Walen hebben straks keuze uit miljoenen artikelen en gratis verzending. De uitbreiding naar Wallonië past in de groeiambitie van moederbedrijf Ahold Delhaize. “De expertise die we de afgelopen twintig jaar hebben opgebouwd, delen we nu ook graag met handelaars uit Franstalig België, zodat wij samen een goed lokaal alternatief kunnen bieden”, aldus Huub Vermeulen, algemeen directeur van bol.com.