Nog geen concrete uitbreidingsplannen voor Uniqlo in Nederland

Nog geen concrete uitbreidingsplannen voor Uniqlo in Nederland

Vooralsnog houdt het Japanse modemerk Uniqlo het bij één vestiging in Nederland. Dat laat het merk weten aan RetailTrends. Uniqlo is sinds september 2018 gevestigd op de Kalverstraat in Amsterdam. 

In een gesprek met ceo en oprichter Tadashi Yanai afgelopen week vertelde de ceo niet welke landen voor Uniqlo het meest belangrijk zijn. "We willen niet discrimineren door een land boven een ander land te plaatsen." Het Japanse modemerk, waar eenvoudige ontwerpen en betaalbare prijzen centraal staan, heeft inmiddels meer dan tweeduizend vestigingen in meer dan 21 markten. "Mijn droom is om van Uniqlo het beste modebedrijf ter wereld maken", vertelt Yanai. 

Om die droom te verwezenlijken, richt Uniqlo zich op de pijlers eerlijkheid, deugdelijkheid en schoonheid. Deze drie elementen zijn volgens het merk voor ieder mens belangrijk in het leven. 'Het beste modebedrijf' is namelijk voor elk land anders, stelt de ceo.

Het Japanse merk bestaat sinds 1974. Afgelopen jaar had het modelabel, dat onderdeel is van moederbedrijf Fast Retailing, een omzet van negentien miljard euro. Lees het complete interview met Yanai op RetailTrends.

Reacties

Jammer, extra vestiging in Rotterdam zou mooi zijn.

Geplaatst door C Choi op 24 september 2019 om 10:40

Zal graag willen dat een vestiging van Uniqlo in Utrecht komt.

Geplaatst door Fan Lui But op 24 september 2019 om 19:18

We hebben in den Haag, nog voordat Hudsons Bay sluit, reeds twee prachtige A-locaties die uitermate geschikt zouden zijn voor Uniqlo. Zou een aanwinst voor onze hofstad zijn.

Geplaatst door Roel van de Laar op 24 september 2019 om 21:43

Heel bijzonder dat je in Amsterdam uitsluitend in het Engels wordt aangesproken en geholpen. Het lijkt me vrij logisch dat je hier in een Nederlandse vestiging ook het Nederlands beheerst. Daarnaast misschien een andere taal. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat het Engels ons Nederlands zo nog verder gaat wegduwen. De verkoopster zat me waterig aan te kijken toen ik gewoon in het Nederlands met haar bleef communiceren. Doe hier wat aan!!!

Geplaatst door L. Scholtens op 31 oktober 2019 om 21:13

Laatste nieuws









RetailTrends