Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Pinterest, IKEA en Albert Heijn.
IKEA
Woonwarenhuis IKEA updatet zijn Place app: een app waarmee je door middel van Augmented Reality virtuele meubels in je woning kunt plaatsen. Waar gebruikers voorheen slechts één virtueel product tegelijk konden uitproberen, is het nu mogelijk om meerdere meubels in een ruimte neer te zetten. Ook kun je met de vernieuwde Place app items toevoegen aan je 'wishlist' en nieuwe productaankondigingen bekijken. Vooralsnog is de update alleen beschikbaar voor iOS, Android volgt ‘in de nabije toekomst’.
Pinterest
Social mediaplatform Pinterest voegt...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Pinterest, IKEA en Albert Heijn.
IKEA
Woonwarenhuis IKEA updatet zijn Place app: een app waarmee je door middel van Augmented Reality virtuele meubels in je woning kunt plaatsen. Waar gebruikers voorheen slechts één virtueel product tegelijk konden uitproberen, is het nu mogelijk om meerdere meubels in een ruimte neer te zetten. Ook kun je met de vernieuwde Place app items toevoegen aan je 'wishlist' en nieuwe productaankondigingen bekijken. Vooralsnog is de update alleen beschikbaar voor iOS, Android volgt ‘in de nabije toekomst’.
Pinterest
Social mediaplatform Pinterest voegt nieuwe functies toe aan zijn app. De meest opvallende is de komst van zogenoemde ‘Shop the Look Ads’, waarmee aanbieders meerdere producten ‘shoppable’ kunnen maken in advertenties. Wanneer een klant op een dergelijk product klikt, wordt hij of zij direct naar de kassa op de website van de retailer gestuurd. Volgens Pinterest kunnen adverteerders maximaal 25 producten in een afbeelding taggen. De komende maanden wordt de functie in de VS uitgerold.
Albert Heijn
Dankzij een nieuwe functie van de Albert Heijn-app kunnen klanten vanaf nu hun online bestelling afrekenen met een betaalverzoek. De bezorger genereert aan de deur een QR-code met zijn toestel, waarna de klant diezelfde code kan scannen met de app. Deze wordt vervolgens doorgestuurd naar de app van zijn bank, waarin de betaling kan worden voldaan. Albert Heijn ontwikkelde de nieuwe betaalmogelijkheid in samenwerking met ING, maar ook klanten van andere Nederlandse banken kunnen hiervan gebruik maken.