MediaMarkt verlengt retourtermijn

MediaMarkt verlengt retourtermijn

MediaMarkt Nederland verlengt de retourtermijn voor consumenten van dertig naar honderd dagen. De elektronicawinkel doet dit naar eigen zeggen als eerste retailer in consumentenelektronica in Nederland. 

Het aanpassen van de retourvoorwaarden is onderdeel van de transformatie van de organisatie. MediaMarkt Nederland heeft als slogan 'Altijd op zoek naar de wow voor jou'. De nieuwe retourtermijn zorgt er volgens MediaMarkt voor dat de klant de tijd heeft om te bepalen of de aankoop ook voldoet in de behoefte en de oplossing waar de klant naar op zoek was. 

De producten kunnen zowel in de winkels als online worden geretourneerd. 

 

Reacties 5


B C 1 okt, 18:05

Gaan ze spijt van krijgen


J.A. Vos 2 okt, 07:54

hoe gek wil je het maken.....affijn...2e hands winkeltje er bij


Jan Huisman 2 okt, 13:48

Zelfmoord met meeslepen van meerdere slachtoffers.

Net als gratis retourneren zal dit ook ergens betaald moeten worden, en dat kan een verlieslijdend bedrijf dus alleen maar afdwingen door haar leveranciers de mes op de keel te duwen.

Zowel economisch als ecologisch een heel slecht voorbeeld. De wow voor jouw was als de ultieme uiting van de identiteitscrisis van de Mediamarkt. Nu zijn ze officieel de weg kwijt. De V&D van de consumentenelektronica die graag een Bijenkorf had willen zijn.


Henk de Vente 2 okt, 16:06

[Deze reactie is door de gebruiker verwijderd]

Henk de Vente 2 okt, 16:08

Slimme zet. Eigenlijk geven ze niets weg, of praktisch niets. 90% van alle retouren of verzoeken vinden plaats binnen 3 dagen na aankoop. 5% tot 2 weken, 3% tot een maand. De overige 2% is te verwaarlozen en wordt ruimschoots goedgemaakt door de extra verkopen die ze met deze usp gaan genereren. Goeie marketing dus.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!