Brillenbedrijf Eyelove betreedt de Franse markt

Brillenbedrijf Eyelove betreedt de Franse markt

Het Nederlandse Eyelove opent vandaag zijn eerste verkooppunt in Frankrijk. De shop-in-shop is gevestigd in een Parijse optiekwinkel. Als het aan het budget-brillenbedrijf ligt, volgen er de komende tijd nog tientallen andere shop-in-shops in Frankrijk. 

Dat de retailer juist nu de Franse mark betreedt, is naar eigen zeggen een bewuste keuze op basis van uitgebreid onderzoek. De opening van Eyelove’s eerste verkooppunt vindt plaats vlak voor het ingaan van een nieuwe Franse zorgwet. Deze wet verplicht optiekbedrijven vanaf 2020 om brillen aan te bieden die volledig binnen de vergoeding vallen. 

Directeur Paul Berkelmans: “We zien veel kansen op de Franse markt, omdat de nieuwe wetgeving waarschijnlijk voor een enorme prijzenslag gaat zorgen. Voor veel Franse optiekbedrijven is het gezien de kosten van hun bedrijfsvoering een enorme uitdaging om hun prijzen te verlagen om aan de nieuwe wet te voldoen. Daarom heeft onze partner in Parijs gekozen voor een verkooppunt van Eyelove.”

Ook in Nederland en België heeft de prijsvechter enkel shop-in-shops, in onder meer drogisterijen, apotheken en winkels. In 2018 bedroeg de omzet van het bedrijf vijftien miljoen euro; een stijging van 23 procent ten opzichte van het jaar daarvoor.  

Afgelopen zomer nam brillengigant EssilorLuxottica een groot deel van concurrent GrandVision, moederbedrijf van onder meer Pearle en Eye Wish, over. Hiermee lijkt het monopolie van de Frans-Italiaanse brillenreus op de Europese optiekmarkt nagenoeg compleet. Desondanks blijven prijsvechters als Eyelove en Polette stug doorvechten.  
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends