RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Waarom Kruidvat zich comfortabel voelt in het discountsegment
Sinds juli opereert A.S. Watson Health & Beauty Benelux, het moederbedrijf van Kruidvat, Trekpleister en Prijsmepper, onder het bewind van ceo Ed van de Weerd. De formules zijn samen goed voor meer dan 1450 winkels in Nederland, België en Frankrijk. Een gesprek met de topman, onder meer over het nieuwe winkelconcept van Kruidvat en het ultieme discountgevoel.
Vijf vragen aan Budget Food, 'de goedkoopste winkel van Nederland'
'De goedkoopste winkel van Nederland.' Zo presenteert Budget Food zich. De keten heeft negen supermarkten, verspreid over het land. Blijft het daarbij of ziet Budget Food groeimogelijkheden? Vijf vragen aan algemeen directeur Maarten Muller.
Zo neemt Lidl de concurrentie op de hak
Hoe doet Lidl dat toch? Zo voordelig en tegelijkertijd zo fris? De concurrentie is ten einde raad en besluit dan maar undercover te gaan bij de discounter om het geheim te ontrafelen. Zo begint de nieuwe commercial van de Duitse supermarkt, onder de titel Haus des kleinen Geldes - een verwijzing naar La Casa de Papel, de Spaanse hitserie op Netflix.
De opkomst en ondergang van Forever 21
Fast fashionketen Forever 21 vroeg afgelopen week faillissementsbescherming aan. Het bedrijf heeft wereldwijd meer dan zevenhonderd winkels, maar moet er nu meer dan 350 sluiten, terwijl het bedrijf op zijn hoogtepunt nog een omzet van 4,4 miljard dollar haalde. Hoe kan dat?
Hoe Amsterdenim van rauwe jeans een geslepen diamant maakt
Van een stad een kledingmerk maken. Dat doet Amsterdenim dat, zoals de naam al doet vermoeden, Amsterdam als inspiratiebron en leidraad gebruikt voor zijn ruige en rauwe spijkerbroeken. Op het hoofdkantoor op de Spijkerkade – hoe kan het ook anders – spreekt RetailTrends met algemeen directeur Ewout Rameijer over de eerste brandstore van het merk, de verbindende rol van jeans en hoe je Amsterdam kunt gebruiken om een wereldmerk te worden.
Reacties 0