Drogisterij DA wil zichzelf profileren als een plek waar je terecht kunt om 'je gezondheid beter te managen'. Dat doet de drogisterijketen door meer service-elementen in de winkel toe te voegen, zoals testen en een full-bodycheck. Dat vertelt de tweekoppige directie, bestaande uit Lisette Havermans en Ruud van Munster, in RetailTrends.
"Je moet bij ons zijn voor je gezondheidsvragen, van gezond afvallen tot je bloeddruk verlagen. We zijn geen dokters en dat zullen we nooit worden, maar heel veel dagelijkse zaken kan een drogist aan", vertelt Havermans.
Het is het plan om aan het einde van dit jaar alle ideeën die binnen de nieuwe formulepropositie passen, live te hebben in een pilotwinkel. "Naast testen en metingen betekent dat ook meer assortiment toevoegen in categorieën waarin we belangrijker willen worden, op het gebied van gezondheid en verzorging." Eind dit jaar moet in elke DA een bordje hangen met 'hier kun je terecht voor je gezondheidscheck'. Ook een abonnement op zo'n check is een van de ideeën.
DA ging vier jaar geleden failliet. De afgelopen jaren zijn er veel D.I.O-drogisterijen overgestapt naar de DA-formule. Na het faillissement is een groep franchisenemers zijn eigen formule gestart: Care & Beauty. Sinds het faillissement werkt DA aan een nieuwe uitstraling. Lees het complete interview in het oktobernummer van RetailTrends.
Reacties 0